Jump to content

Edit History

Gunga Din

Gunga Din

Jeg har alltid løftestroppen akterut.....forover peker vindmåleren....den er dyrere enn windex :smiley:

best og sikrest er om du kan klettre opp og ta ned windex, vindmåler etc innen du starter.

likaså da du master på, har du stroppen forover, så kan det vare vanskelig med forstagsprofilen.

vad som er viktig, spes på en tung mast, er att slinget sitter høyere enn tyngdepunkten, dvs att masten henger loddrett, selv om ingen holder i roten, i mitt fall veier riggen 320 kg, så den er vanskelig og hålle emot hvis den starter og tippe

Gunga Din

Gunga Din

Jeg har alltid løftestroppen akterut.....forover peker vindmåleren....den er dyrere enn windex :smiley:

best og sikrest er om du kan klettre opp og ta ned windex, vindmåler etc innen du starter.

likaså da du master på, har du stroppen forover, så kan det vare vanskelig med forstagsprofilen.

vad som er viktig, spes på en tung mast, er att slinget sitter høyere enn tyngdepunkten, dvs att masten henger loddrett, selv om ingen holder i roten

Gunga Din

Gunga Din

• Create New...