SY Johanne Startet 24.September.2017 Link til dette innlegget Startet 24.September.2017 Jeg er lei av å betale ekstreme priser for opplag i indre Oslofjord. Betaler nå 13500 for en opplagsplass jeg ikke kan komme til med bilen (Kavringen på Nesodden) for en seilbåt på 34 fot. I Kristiansand betalte jeg ca. 3500 for tilsvarende plass. Jeg kan gjerne kjøre litt for å komme til båten og ønsker derfor tips om opplagsplass på strekningen Oslo–Moss som er trygg og ikke koster skjorta. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 24.September.2017 Link til dette innlegget Svart 24.September.2017 Storsand Hurum. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
SY Johanne Svart 24.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2017 Hero Marine? Ser litt bedre ut, ja. Noen andre forslag? Gjerne på østsiden av fjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Vindøyet Svart 24.September.2017 Link til dette innlegget Svart 24.September.2017 Hero marine er ikke bra. Hadde opplag der i 2012-13 og vi fikk akkurat ut båten til 17 mai. Da måtte vi betale for å flytte andre båter som lå forran oss som ikke hadde planer om å sjøsette på lenge. Synes ikke de var spesielt billige heller. Bl.a. får man heller ikke lov til å rengjøre bunn/skrog selv. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 24.September.2017 Link til dette innlegget Svart 24.September.2017 SYC34 skrev for 3 timer siden: .........Gjerne på østsiden av fjorden. Bokerøya Svelvik? Sånn ca "midt på treet" pris tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
SY Johanne Svart 24.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2017 Bokerøya er vel på vestsiden av en helt annen fjord, men ellers takk. Hvor er det egentlig andre Nesoddinger har båtene sine om vinteren? Sitér dette innlegget Link to post
janet Svart 24.September.2017 Link til dette innlegget Svart 24.September.2017 (redigert) helt innerst i Bundefjorden Kavringen Svestad og noen plasser er det vel på Fagerstrand Har også set en og annen båt på Steilene Redigert 24.September.2017 av janet tillegg (see edit history) Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
SY Johanne Svart 25.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2017 Takk Janet. Steilene er jo ei øy, så den blir like ille som Kavringen. Båten var for stor for Fagerstrand og Svestad, så da gjenstår innerst i bunnefjorden. Her er det vanskelig å finne info. Tror rett person å kontakte kan være Hans Petter Jakobsen i Marineservice Jakobsen, men ingen nettside eller noen som tar telefonen. Noen som vet noe mer om denne plassen? Ser jo ganske grei ut… Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 25.September.2017 Link til dette innlegget Svart 25.September.2017 Jeg tillater meg å være uenig med innspillet fra Vindøyet over. Gutta på Storsand er veldig trivelige, og prisene er gode. Skal man ha båten ytterst for tidlig utsetting om våren må dette avtales ordentlig, det er jo mye jobb å skylle flytte andre båter for å endre rekkefølgen. Dessuten er det også utskiftinger i staben siden 2013, så det er uansett ikke sammenlignbart. Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Worry II Svart 25.September.2017 Link til dette innlegget Svart 25.September.2017 Hva med Son, da? Blir det for langt ? Trivelig plass. Er vel kommers drevet så man trenger ikke bo i Østfold eller være medlem av noen forening, om jeg ikke tar helt feil.. Tar jo ikke lange tiden å kjøre dit. Sitér dette innlegget Link to post
jandrea Svart 25.September.2017 Link til dette innlegget Svart 25.September.2017 Jeg bruker Son Båthavn. Bor i Oslo, kjører på en halv time. Tror jeg betalte 7500 i fjor for løft, spyling under, opplaget og utsetting. Har egen krybbe. Godt med uttak for vann og strøm når man skal drive vedlikehold. Godt fornøyd. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Hulda Svart 25.September.2017 Link til dette innlegget Svart 25.September.2017 Gutta på Sonskilen Båthavn er toppers. Prisen er vel det markedet tåler. Var oppe for stoffing i våres. Godt fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
SY Johanne Svart 27.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.September.2017 Skal prøve Son. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.