Bitteliten Startet 13.Juli.2005 Link til dette innlegget Startet 13.Juli.2005 Vi var en tur forbi NordWest verftet på Vindön - Orust - på båtturen vår i år. Jeg har tidligere kikket på NordWest 390 på Sjøen for Alle i år. NordWest har også en modell som heter 355. Jeg tror dette er en eldre konstuksjon enn 390. Er det noen som kjenner til 355 og kan dele positive og negative sider med denne båten? Sitér dette innlegget Link to post
Flem340 Svart 13.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2005 Uten å være sikker, men er ikke dette en videreføring av NordWest 900?? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 13.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2005 Glöm Vindön Bitteliten! Finn dig en riktig båt i Henån, Kungsviken eller Ellös !!! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Bitteliten Svart 13.Juli.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2005 (redigert) Glöm Vindön Bitteliten! Finn dig en riktig båt i Henån, Kungsviken eller Ellös !!! <{POST_SNAPBACK}> Tja Regina af Vindö er jo ikke å forakte. Vi var forbi - men ikke innom Ellös. Egentlig blir jeg mer og mer skeptisk til HR båtene etterhvert som de blir smalere og smalere i forsikpet og bredere og bredere i hekken. Nye 37 ser jo ut som e Bavaria Match - bortsett fra fargen. Jeg foreslo for kona at vi skulle kikke på en HR 40 - men det var ikke stemning for det.Også hun har blitt bitt av basillen som gjør at man kan komme fort fra et sted til et annet. Redigert 13.Juli.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 13.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2005 Uten å være sikker, men er ikke dette en videreføring av NordWest 900?? <{POST_SNAPBACK}> Jeg mener at det er 330 som er videreføring av 900, utseendemessig er de ganske like i alle fall. Mvh, Kjell. Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Gunga Din Svart 13.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2005 - men det var ikke stemning for det.Også hun har blitt bitt av basillen som gjør at man kan komme fort fra et sted til et annet. <{POST_SNAPBACK}> vill hun snabbt iland ? gillar hun ikke o vara på sjöen ? Jada Regina i fina båtar, dom kommer med en ny nu, tror den er runt 35 fot ! Snakkade med en HR försäljare han sa det efterfrågas bara snabbare o snabbare båtar, det er vel därför båtarna blir mer o mer lika! Najad kommer i år med ett frihängande spadroder för förste gangen i världshistorien.... (det går utför med orustvarven..... ) men för att återgå till Nordwest så var jag o kikade på en i Lilleström förra året, kommer inte ihåg vilken, den var ganska stor o jättefin! Försäljaren släpade upp mig på flybridgen o började övertalningen, det var lönlöst !! Övertala en seglare att man skall sitta på taket o kjöre båt... Det hade varit bedre o snakke om sjöegenskaper eller ngt annat, bruke den vintertid eller ngt ! men takstyrning o HK-antal det blev liksom fel! skall jag ha ny motorbåt blir det nog snekke igjen, har haft 2 stycken !! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
dacapo Svart 13.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2005 (redigert) NW 330 er en modifisert utgave av NW 900 NW 355 er en videreføring av et design kjøpt fra et annet norsk verft (husker ikke hvilket) Redigert 13.Juli.2005 av dacapo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Juli.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2005 (redigert) (det går utför med orustvarven..... ) Er litt redd for at det kan være sant dette her. HR sa opp 60 mann for noen måneder siden. Og at HR selgeren sier at det etterspørres raskere og raskere båter- hva annet skulle han si med den produktstrategien de har nå? Pussig at Najad øker bemanningen - de har etter min mening en mer forsiktig produktstrategi (selv om de på den siste båten sin har tatt bort støtfangeren som er støpt inn i skroget). HR som alltid har vært kjent for god kvalitet fikk faktisk kritikk for dårlig håndtverk da nye 37 ble testet. men för att återgå till Nordwest så var jag o kikade på en i Lilleström förra året, kommer inte ihåg vilken, den var ganska stor o jättefin! Det var en 390 flybridge. Har du ikke sett bildene av hun Ellen M som seilte trimaran rundt jorda på ny rekort? Hun satt i masta og styrte med sin trådløse fjernkontroll Fremtiden er å styre fra høyden Neste år blir det skipperstol oppå targaen på Bitteliten III. Har lært av vår venn fra Bergen - Skipper Worse. Man må opp i høyden for å få perspektiv på båtlivet. Redigert 13.Juli.2005 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 14.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2005 Dette er en flott båt! Uten tvil, og en båt jeg sikler på selv. Kjenner en som har hatt en sånn i flere år. Har ikke hørt noe negativt om båten i det hele tatt. Det eneste må vel være dieselforbruket....Denne båten har 2 stk VP motorer på noe over 200hk hver, da gjør båten ca 32 (34??) knop på topp mener jeg å huske. Og da slurper Volvoene unna drøye 40l hver seg, så direkte billig i drift er den ikke da. Men jeg tror ikke de ligger på den farten så ofte, og dette kan en jo regulere selv, tross alt. Båten har 3 stk separate dobbeltlugarer, sep toalett og dusj under dekk. Men tror det finnes flere typer løsninger her. Stor sosial sittegruppe oppe. Stor uteplass hvor de har løst bord med 4-6 gode stoler til uten at det er trangt. Flybridgen rommer også 6-8 personer, ihvertfall i havn. Denne båten ble hentet på vestlandet et sted, og seilt til Oslo. Den fikk skikkelig juling på overfarten, og da ble det slått løst noe innredning/eller en avstiving under dørken i forpiggen. Dette hadde visst aldri verftet vært borte i før, så jeg tror de fikset det uten noe om og men for eieren. Virker som båten tåler MYE juling før det skjer noe galt med den. (Nei, jeg er ikke sponset av N.W. ,bare så det er sagt. Men har alltid hatt sans for de båtene.) Ligger forøvrig en maken i havna vår også. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 14.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2005 Jeg synes forøvrig 390'en er en svært pen båt. Her er det snakk om arbeid i høy klasse. Hadde ikke vært helt feil det nei. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 14.Juli.2005 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2005 Her er det snakk om arbeid i høy klasse. <{POST_SNAPBACK}> Og pris i høy klasse også. Fikk pris på en komplett 390 - 3,3 mill.. og det er billig pga kronekursen NordWest kommer med ny 34 foter neste år sier de. Så da er vel 355 uaktuell kanskje Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.