Coldman Startet 24.September.2017 Link til dette innlegget Startet 24.September.2017 Det står 0.5 på kartet. Ser ut som et dybdetall, men betyr det at minste dybde i det trange løpet er 0,5 meter? Er jo en jernstake der, så det ser jo unektelig ut som det er farbart i det trange sundet... Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 24.September.2017 Link til dette innlegget Svart 24.September.2017 0,5 meter ved staken. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Coldman Svart 24.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2017 Ok, takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 24.September.2017 Link til dette innlegget Svart 24.September.2017 (redigert) Faxen skrev for 2 timer siden: 0,5 meter ved staken. Ja, jeg ville også gjette på at det er det som er meningen. Men symbolbruken synes å være en annen enn den som brukes i norske sjøkart, eller IHO for den del. Kanskje et kart fra "Gule sider" eller lignende?Her er "Bibelen". Redigert 24.September.2017 av Poseidon (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Haba Svart 25.September.2017 Link til dette innlegget Svart 25.September.2017 (redigert) Vil tro det er det grønne feltet som angis med 0,5.. Altså grunt vann, men farbart løp mellom det grønne. Redigert 25.September.2017 av Haba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
shipahoy Svart 25.September.2017 Link til dette innlegget Svart 25.September.2017 (redigert) Du kan sammenligne med et annet kart, for eksempel dette: http://www.norgeskart.no/#!?layers=1008 Jeg tror det betyr at det er 0.5 m der det grønne feltet begynner (slik som Haba skriver), slik som det er på kartet til gulesider.no : Redigert 25.September.2017 av shipahoy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Joltus Svart 25.September.2017 Link til dette innlegget Svart 25.September.2017 Enig med shipahoy. Du ser fargen på 0,5 dybden er annerledes enn de andre dybdene. Angir det grønne området. Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 25.September.2017 Link til dette innlegget Svart 25.September.2017 Jepp. Dei siste her har etter mitt syn fasiten. Det skal med andre ord vere farbar lei nord om staken. Sitér dette innlegget Link to post
alfaalfa Svart 25.September.2017 Link til dette innlegget Svart 25.September.2017 Det er ihvertfall ikke dybden til grunnen ved staken. Det står ikke slikt angitt i sjøkartdata, slik at det er ikke mulig for denne leverandøren å "gjøre det om til å gjelde dybde på stinen staken står på. Så jeg er ser det som angivelse av den streken som går midt igjennom tallet, nemlig angivelse av det grønne området. At grensen for angitt grønt område er 0,5 meter dybde. Sitér dette innlegget Link to post
Scand Baltic Svart 25.September.2017 Link til dette innlegget Svart 25.September.2017 Hvor er kartutsnittet fra? Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 25.September.2017 Link til dette innlegget Svart 25.September.2017 (redigert) Hvor er kartutsnittet fra? Nå som nye Sjøkartet over hele Norge fra sjøkareverket er nesten er Gratis ca.25€ burde det være slutt på å bruke gamle kart andre kilder, gratis oppgradering i et år er det også. https://kartverket.no/Om-Kartverket/Nyheter/norske-elektroniske-sjokartdata-i-opencpn/ Redigert 25.September.2017 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 25.September.2017 Link til dette innlegget Svart 25.September.2017 Den linken fungerer ikke, får bare opp dette. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Roger jo Svart 25.September.2017 Link til dette innlegget Svart 25.September.2017 https://kartverket.no/Om-Kartverket/Nyheter/norske-elektroniske-sjokartdata-i-opencpn/ Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
ivar Svart 25.September.2017 Link til dette innlegget Svart 25.September.2017 linkene funker for meg Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Lars H. Svart 25.September.2017 Link til dette innlegget Svart 25.September.2017 (redigert) Sitat Linkene funker for meg Ja, nå har han rettet det i originalinnlegget også. Takker. Jeg får studere dette i løpet av vinteren. Sesongen er jo ikke slutt ennå, men fremover blir det nok kun turer i nærområdet (til Oscarsborg!), får ha dette klart til 2018 sesongen. Redigert 25.September.2017 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Nemo Svart 25.September.2017 Link til dette innlegget Svart 25.September.2017 Jeg har installert kartene som Roger jo viser til. Der kan man få opplysninger om grunner og fargen i kartet med å høyreklikke på objektet ved å velge "Objekt informasjon. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 25.September.2017 Link til dette innlegget Svart 25.September.2017 Litt på siden kanskje, men er det noe på gang for svenske kart til OpenCPN? Hos Sjøkartverket kan en lese: Sjøkartverkene i Storbritannia, Nederland, Frankrike, Tyskland, Island, Kroatia, Belgia og Spania har også distribusjonsavtaler med RRC. I tillegg er sjøkartdata fra det amerikanske sjøkartverket en del av kartkatalogen O-charts. Men hva med Sverige? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Joltus Svart 25.September.2017 Link til dette innlegget Svart 25.September.2017 Spør om det i opencpn tråden lars. Seastar vet kanskje noe. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 25.September.2017 Link til dette innlegget Svart 25.September.2017 (redigert) Lars H. skrev 12 minutter siden: Litt på siden kanskje, men er det noe på gang for svenske kart til OpenCPN? Hos Sjøkartverket kan en lese: Sjøkartverkene i Storbritannia, Nederland, Frankrike, Tyskland, Island, Kroatia, Belgia og Spania har også distribusjonsavtaler med RRC. I tillegg er sjøkartdata fra det amerikanske sjøkartverket en del av kartkatalogen O-charts. Men hva med Sverige? Kort svar til Lars, jeg så nettopp på den spanske siden der man betaler for S63 kart til OpenCPN og det finnes, men man må kjøpe flere utdrag som dekker en liten del av kysten. For å få allt ned til Danmark er det to eller tre kart utsnitt man trenger å kjøpe lisens for. http://o-charts.org/ Så f.eks om man trenger syd-norge, sverige og danmark, blir det en del kart "snutter" etter det jeg har sett. Jeg har sett en eldre S63 versjon på OpenCPN og der er stort sett det meste på ett kart flettet sammen. Redigert 25.September.2017 av Chris284 (see edit history) Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.