Jump to content

Edit History

Chris284

Chris284

Lars H. skrev 12 minutter siden:

Litt på siden kanskje, men er det noe på gang for svenske kart til OpenCPN? Hos Sjøkartverket kan en lese:

Sjøkartverkene i Storbritannia, Nederland, Frankrike, Tyskland, Island, Kroatia, Belgia og Spania har også distribusjonsavtaler med RRC. I tillegg er sjøkartdata fra det amerikanske sjøkartverket en del av kartkatalogen O-charts.

Men hva med Sverige?

Kort svar til Lars, jeg så nettopp på den spanske siden der man betaler for S63 kart til OpenCPN og det finnes, men man må kjøpe flere utdrag som dekker en liten del av kysten. For å få allt ned til Danmark er det to eller tre kart utsnitt man trenger å kjøpe lisens  for. http://o-charts.org/

Så f.eks om man trenger syd-norge, sverige og danmark, blir det en del kart "snutter" etter det jeg har sett.

Jeg har sett en eldre S63 versjon på OpenCPN og der er stort sett det meste på ett kart flettet sammen. 

Chris284

Chris284

Lars H. skrev 5 minutter siden:

Litt på siden kanskje, men er det noe på gang for svenske kart til OpenCPN? Hos Sjøkartverket kan en lese:

Sjøkartverkene i Storbritannia, Nederland, Frankrike, Tyskland, Island, Kroatia, Belgia og Spania har også distribusjonsavtaler med RRC. I tillegg er sjøkartdata fra det amerikanske sjøkartverket en del av kartkatalogen O-charts.

Men hva med Sverige?

Kort svar til Lars, jeg så nettopp på den spanske siden der man betaler for S63 kart til OpenCPN og det finnes, men man må kjøpe flere

utdrag som dekker en liten del av kysten. For å få allt ned til Danmark er det to eller tre kart utsnitt man trenger å

kjøpe lisens  for.

Så f.eks om man trenger syd-norge, sverige og danmark, blir det en del kart "snutter" etter det jeg har sett.

Jeg har sett en eldre S63 versjon på OpenCPN og der er stort sett det meste på ett kart flettet sammen. 

• Create New...