Proxor Startet 24.September.2017 Link til dette innlegget Startet 24.September.2017 Hei, har en skade på roret mitt, litt usikker hvordan eg ska gå fram, plastre over med glassfiber regner eg med? lurt på og ta en snarveg og bare lappe en tynn aluplate rundt og feste med sikafleks og skruer?? Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 24.September.2017 Link til dette innlegget Svart 24.September.2017 (redigert) Du ønsker ikke vanninntrenging i roret slik at det fryser og sprekker om du har båten på land om vinteren. Det vil jeg tro du risikerer om du skrur på en plate. Du må slipe vekk ødelagt laminat og plaste opp på nytt. Fremgangsmåte for sliping og plasting finner du ved å søke her på båtplassen. Redigert 24.September.2017 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Proxor Svart 24.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2017 Båten ligger ute hele året, Ok får søke litt. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 24.September.2017 Link til dette innlegget Svart 24.September.2017 Hvordan skjedde skaden? Har propellaksel løsnet, eller bakket for hardt med stort rorutslag? Bør være greit å støpe, bare det blir tørt. Sitér dette innlegget Link to post
Proxor Svart 24.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2017 Usikker på va som har skjedd, skjedd før eg eigde den, kjøpte båten for en ukes tid sia og la først merke til det da eg dykka under båten for og skrape bort blåskjell da den var blitt bra grodd der den låg før. Kansje noe treverk eller noe som har låge og fløte i sjøen som har blitt kjørt over og så har propellen slått det inn i roret kansje..for skaden var ikke forrige eiger klar over Sitér dette innlegget Link to post
Andor Svart 24.September.2017 Link til dette innlegget Svart 24.September.2017 (redigert) kavitasjon kan også gjøre dette med roret hvis det er i dårlig stand, propellen produserer luftbobler som kan slite ut både proper og ror over tid, hadde det vært noe som hadde blitt slått inn i propel så hadde det vært skader på den også, og klart hvis roret har trekt inn vann og det har fryst kan det også skje Redigert 24.September.2017 av Andor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Proxor Svart 4.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 Såg litt på aksling idag, kan se ut som den har sklidd bak litt? Eller va mener dere? Er det den skruen i top som holder den på plass?, ser ut som mangler på motsatt side så muligt derfor.. hvordan få akslingen tilbake? Prøvde med gummi og rør tang rundt og prøvde banke den tilbake etter og ha løsna på bolten men funka ikke? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.