Per Erik Løvdal Startet 25.September.2017 Link til dette innlegget Startet 25.September.2017 Som tittelen sier. Kan jeg bruke samme olje på gir og motor? Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 25.September.2017 Link til dette innlegget Svart 25.September.2017 Spørs hvilket gear du har. Er det et KM4 gear er anbefalingen en singelgrad sae 30 olje. Grunnen til det er at multigrad oljer inneholder tilsetninger som kan gi et uheldig belegg på gearkonen. Men ser også at noen bruker multigradolje på gearet. Sae 30 olje får du bla hos Biltema. Sitér dette innlegget Link to post
Per Erik Løvdal Svart 25.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2017 Som du ser av bildet er giret KM3A og anbefalt olje 20/30 HD. Den du anbefaler er vel grei Da? Sitér dette innlegget Link to post
Haba Svart 25.September.2017 Link til dette innlegget Svart 25.September.2017 Ja, og motorolje får du grei på Felleskjøpet i 4l kanne. "Super turbo", mineralsk olje, tror det er sae 15-40. Jeg får aldri suget opp mer olje enn ca 4l gjennom peipinnerøret når jeg skifter motorolje. Sitér dette innlegget Link to post
Per Erik Løvdal Svart 26.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2017 I forbindelse med besøk på Sørlandssenteret besøkte jeg Yanmarforhandler i Kristiansand som hadde både motorolje og girolje. Problem løst ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.