Jump to content

Bobler på skroget på Terhi landstedsbåt - hva er årsaken?

x_stoffer

Recommended Posts

Jeg har en 2005 modell Terhi 4030 Nordic hvor innsiden av skroget 'buler' ut i baugen og i dørken bak ved dreneringshullet.. Bulen lar seg trykke inn, men det høres da en surklelyd. Ut i fra mine vurderinger så kan det ha kommet vann/luft inn i sandwichen. På utsiden er skroget slik det skal være.

Antar derfor at det kan ha gått hull på det coatingen, uten at jeg har observert noen slike.

Dette reiser jo noen spørsmål, først og fremst om dette er noe jeg kan leve greit med, eller om det utbedres. I så fall; hvordan?

Er det noen her som har erfaring med noe liknende?

er det mindre bobler , så ville jeg trodd det kan repareres ved å slipe opp , tørke godt ut og så på med Terhi-fix rep.masse..? 

Ureparert , så vil jo skaden kunne fortsette å utvikle seg

Hanto, hvor stort område (og hvor) var skaden på den dere hadde? 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

ett typisk svakt punkt på disse er området rundt dreneringshullet. Det sprekker opp og vann kommer inn i laminatet. Ligger båten kaldt på vinteren da, så blir det frostspreng og det blir delaminering mellom plast og kjerne. Dette kan repareres med ett "spesielt" lim til disse båtene. Da må man kappe opp rundt delamineringen og lime det på plass igjen. Så sparkles det med sparkel fra produsenten før man lakkerer.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...