Double Weber Svart 16.Desember.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2018 Da er lift og hydraulisk styring kjøpt inn. Føles bra ut å pusle sammen dette prosjektet med alle delene som jeg ønsker. Jeg vil gjøre det skikkelig når jeg først gjør det. Det gamle Yamaha A-serie lokket er lagt ut for salg. De «nyere» type lokk er penere, med små (men store for meg) endringer som gjør lokket hakket vassere. Derfor bestilte jeg et fra Amerika. Dette er også et A-serie lokk. Bare at i USA heter serien C for commercial. Prosessen med nye dekaler er godt i gang og vi har en start på en idé til nye merker. Målene er ihvertfall gitt og ting kan justeres inn. Dette er et utkast til et design. Vet jeg vil ha med uttrykket fra det glade 80 tallet, men vi er ikke i mål enda :) Jeg tenker en del på propell til dette prosjektet og ønsker å ta den helt ut. Da vil jeg at en av propellene jeg skal ha må være en værsting. Da tenker jeg overflatepropell og cleaver. Jeg er inne på å kjøpe denne. Har noen noe formening om dette eller om denne propellen? Jeg søker råd i saken ;) Ellers er garasjen vinterklar og rede til litt skruing. Så nå står det bare på småbarnsfaren, klemt i tiden, til å få fingeren ut ;) Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 18.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2020 https://youtu.be/doYTqHb9pyg Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 18.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2020 (redigert) Video fra i fjor vår. tok den mer eller mindre helt ut. Eller, strekker strikken enda litt lenger i år ? Det ble: - Trimming av motor - Fotgass - Montert nosecone - Vanntryksmåler - Manuell heis med 8" setback - Hydraulisk styring - Tilt hendel på rattet - Chopper 24" propell - Ny lingehest fra Stormer - Flyttet tanken til under midt tofta - Flyttet batteriet frem i rommet forut - Alt av kabler og slanger ble trekt skjult - Pusset ned lokket og designet mitt eget klistremerke basert på en god gammel klassiker. Den gjorde 53knop ved 6300 omdreininger. Erfaringen jeg gjorde var at etter å ha heist motoren, så propellen fikk jobbe i vannskorpen, ble båten mye roligere å kjøre. Mindre ratting. I år har jeg kjøpt dette: Jeg ønsker å heve motoren enda mer. Med 8" setback ble det ikke nok med bare heis. Propellen har også vært innom Skaali Propellers på Flosta. Der har de lagt litt cup på og balansert den. Skal bli gøy å se hva den kan gjøre i år. Nå vet jeg ikke hva mer jeg kan gjøre for å strekke strikken noe lenger ? Redigert 18.Juni.2020 av Double Weber (see edit history) Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Solseng Svart 18.Juni.2020 Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2020 Double Weber skrev 18 minutter siden: Nå vet jeg ikke hva mer jeg kan gjøre for å strekke strikken noe lenger ? hehe, da er det vel bare å kjøpe seg et fiskesnøre og jakte middagsmat? Sitér dette innlegget Link to post
Double Weber Svart 18.Juni.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2020 Nå kan jeg snart hvile og la alderdommen komme, i trygghet om at jeg har gjort mitt ytterste. Lenge leve besettelser! ??? Makrell fiske neste ? Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
das kapitan Svart 27.Mai.2021 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2021 Hei. Heftig prosjekt. Har du denne båten ennå? Er selv på utkikk etter Colibri/Musling/Wesling. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.