Jump to content

Edit History

Førstefender

Førstefender

51 minutes ago, Bisse said:

Hei. Trådstarter her. 

Om jeg setter 2 stk battetier fremme ved trusteren, og trekker kabler bak til eksisterende batteribank som er på 440amp/h, så vil jo den nye batteribanken stå i parralell med eksisterende batteribank. Jeg har lært at man skal hente ut + og - i hver sin enda av batteribanken. Hvordan blir dette da? Det vil jo heller ikke være «makene» batterier, da det ev. skal brukes gelbatterier foran ved trusteren, da det er sovekabin rett over. Hvordan vil dette funke?

Ville koblet batteri fremme sammen med startbatteri i tilfelle, det går helt fint.

I min båt er det tre utganger på landstrømlader, så thruster batteri er kobblet opp mot den tredje utgangen og er også skilt ut på lading fra motorer.. 

Førstefender

Førstefender

49 minutes ago, Bisse said:

Hei. Trådstarter her. 

Om jeg setter 2 stk battetier fremme ved trusteren, og trekker kabler bak til eksisterende batteribank som er på 440amp/h, så vil jo den nye batteribanken stå i parralell med eksisterende batteribank. Jeg har lært at man skal hente ut + og - i hver sin enda av batteribanken. Hvordan blir dette da? Det vil jo heller ikke være «makene» batterier, da det ev. skal brukes gelbatterier foran ved trusteren, da det er sovekabin rett over. Hvordan vil dette funke?

Ville koblet den sammen med startbatteri i tilfelle, det går helt fint.

I mon båt er det tre utganger på landstrømlader, så thruster batteri er kobblet opp mot den tredje utgangen og er også skilt ut på lading fra motorer.. 

• Create New...