LI4560 Startet 26.September.2017 Del på Facebook Startet 26.September.2017 Slangen er isolert (se bildet). Den er montert med medfølgende klemmer og avstandsklosser. Likevel berører den isolerte delen av slangen skroget (glassfiberlaminatet)et par plasser. Slangen er varm på utsiden. Kan dette være brannfarlig ? Er det slik hos andre også , eller har dere klaring til skroget alle steder ? Slangen berører selvsagt ikke ledninger eller andre slanger. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 26.September.2017 Del på Facebook Svart 26.September.2017 Jeg har festet mine (luft og vannvarmer) med vanlige plast strips. Unngår kontaktpunkter mot metall delene. Har aldri vært så varm at jeg ikke kan holde på den med hånden. Undersøkte litt da jeg monterte, og fikk da beskjed om at den isolerte delen kunne stripses sammen med andre slanger og innredning - men det har jeg ikke gjort. Kommer dog inntil baksiden av noe tre- innredning, uten at det virker spesielt varmt. Men som sagt: jeg kan holde rundt mine. Dersom den gjør en bue og klemmer flat isolasjonen blir det kanskje noe varmere? Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 26.September.2017 Del på Facebook Svart 26.September.2017 Den isolerte delen kan skal ikke bli så varm at den er brannfarlig.. Min berører flere steder, vært slik i maaange år.. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 26.September.2017 Del på Facebook Svart 26.September.2017 Jeg har dog opplevd at D4-eksosrøret (originalt) har nesten smeltet hull i en gummislange. Så vil ikke anbefale at det ligger inntil slikt. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
SixPence Svart 27.September.2017 Del på Facebook Svart 27.September.2017 Min D4 Airtronic sluttet og fungere på begynnelsen av sommeren. Den har stått i båten siden den var ny i 2002. Når jeg skrudde ned den gamle oppdaget jeg at eksos-slangen var helt opprustet innvendig, nesten bare isolasjonen som holdt den sammen. Det var et lite stykke der det ikke var isolasjon, bare eksosrør som gikk inn på varmeren, det så ikke så dårlig ut. Bestilte ny D4 og eksos-slange som jeg monterte noen dager senere, men jeg kommer til å sjekke eksos-slangen innom isolasjonen før hver sesong. Sitér dette innlegget Link to post
LI4560 Svart 28.September.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.September.2017 Takk alle 4 for nyttig informasjon :-) Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Rolf Svart 28.September.2017 Del på Facebook Svart 28.September.2017 Et av de bedre enkle trådene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.