Jump to content

Edit History

ne.andersson

ne.andersson

Hei,

 

Dette spørsmålet retter seg til dere som har god kjennskap til motoren type Volvo Penta 2001-2003 med original ferskvannskjøling.

 

Jeg kjøpte tidligere i år en båt med denne motoren i, jeg har i løpet av sesongen gjort meg bedre og bedre kjent med båt og motor og sitter nå igjen med et spørsmåltegn som jeg ikke helt forstår hvorfor er utført på motoren.

 

På min motor så er det koblet en slang direkte mellom begge dem varmtvanns-nipelene (merket med rød pil i bilde), i følge alle dem tegninger jeg finner på nett av denne type kjøling så skal disse hullene være plugget igjen, så til spørsmålene, hvorfor kan tidligere eier funnet ut at han skulle sette en slang mellom her? Kan det vært noe han gjort grunnet vinter oppbevaring? Hvis dem skal brukes så er det vel kanskje til noe varmtvannsbereder eller lignende?

 

Grunnen til at jeg tenker det kan være noe som egentlig skal være i bruk til en varmtvanns bereder https://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-c90-hot-water-outlet.aspx

 

Jeg er takksam for all informasjon jeg kan få :thumbsup:

 

Edit: jeg synes at sirkulasjonspumpen min blir veldig varm i jevnførelese mot hva jeg ville tenke var normal, det er derfor jeg begynt å se på saken.

 

Bildet med beskrivelse av alle deler ligger her: http://motoren.ath.cx/pdfs/volvo/VOLVO2001_2002_2003WORKSHOPMANUAL.pdf på side 41 og 21/23 er merket som "hot water outlet"

 

qw8xcLL.png

ne.andersson

ne.andersson

Hei,

 

Dette spørsmålet retter seg til dere som har god kjennskap til motoren type Volvo Penta 2001-2003 med original ferskvannskjøling.

 

Jeg kjøpte tidligere i år en båt med denne motoren i, jeg har i løpet av sesongen gjort meg bedre og bedre kjent med båt og motor og sitter nå igjen med et spørsmåltegn som jeg ikke helt forstår hvorfor er utført på motoren.

 

På min motor så er det koblet en slang direkte mellom begge dem varmtvanns-nipelene (merket med rød pil i bilde), i følge alle dem tegninger jeg finner på nett av denne type kjøling så skal disse hullene være plugget igjen, så til spørsmålene, hvorfor kan tidligere eier funnet ut at han skulle sette en slang mellom her? Kan det vært noe han gjort grunnet vinter oppbevaring? Hvis dem skal brukes så er det vel kanskje til noe varmtvannsbereder eller lignende?

 

Jeg er takksam for all informasjon jeg kan få :thumbsup:

 

Edit: jeg synes at sirkulasjonspumpen min blir veldig varm i jevnførelese mot hva jeg ville tenke var normal, det er derfor jeg begynt å se på saken.

 

Bildet med beskrivelse av alle deler ligger her: http://motoren.ath.cx/pdfs/volvo/VOLVO2001_2002_2003WORKSHOPMANUAL.pdf på side 41 og 21/23 er merket som "hot water outlet"

 

qw8xcLL.png

ne.andersson

ne.andersson

Hei,

 

Dette spørsmålet retter seg til dere som har god kjennskap til motoren type Volvo Penta 2001-2003 med original ferskvannskjøling.

 

Jeg kjøpte tidligere i år en båt med denne motoren i, jeg har i løpet av sesongen gjort meg bedre og bedre kjent med båt og motor og sitter nå igjen med et spørsmåltegn som jeg ikke helt forstår hvorfor er utført på motoren.

 

På min motor så er det koblet en slang direkte mellom begge dem varmtvanns-nipelene (merket med rød pil i bilde), i følge alle dem tegninger jeg finner på nett av denne type kjøling så skal disse hullene være plugget igjen, så til spørsmålene, hvorfor kan tidligere eier funnet ut at han skulle sette en slang mellom her? Kan det vært noe han gjort grunnet vinter oppbevaring? Hvis dem skal brukes så er det vel kanskje til noe varmtvannsbereder eller lignende?

 

Jeg er takksam for all informasjon jeg kan få :thumbsup:

 

Bildet med beskrivelse av alle deler ligger her: http://motoren.ath.cx/pdfs/volvo/VOLVO2001_2002_2003WORKSHOPMANUAL.pdf på side 41 og 21/23 er merket som "hot water outlet"

 

qw8xcLL.png



×
×
  • Create New...