Jump to content

Smarte løsninger i din båt. Bilder og tekst

KARILLA

Recommended Posts

Nei så lurt. Sånn må jeg også ha. Kan bli særdeles nyttig i tilfelle motorstopp. Skal nok slite med å komme i plan, tenker jeg :giggle:

Men veldig greit å ha en løsning klar. Har Mercury Viking, som bytter til revers når gassen vris andre veien.  Får skaffe en rorkult-forlenger og feste f.eks. en stump gummislange på enden.

Da kan jeg smekke motor på på plass og låse friksjon på svingen, sette på forlengeren og stappe f.eks. en teleskop båtshake i slangeenden og stramme med noe. Så kan jeg kjøre fra førerplass. Kult ?

Gullfisk skrev for 3 timer siden:

Smart løsning. Jobber med litt tankevirksomhet rundt det samme, men tror ikke jeg kommer lavt nok med motordeksel over plattform, har ca 38 cm fra plattform til vannspeil, kort stamme. Hvor høyt over er din? @GSEuser

Sagaen har ca 25cm fra vannlinjen til toppen av plattform, tror ikke man skal ha noe mer med kort stamme.

• 2 år senere...

Var veldig fornøyd med uthavna jeg fant, og gledet meg sinnsykt til champions league og et par kalde supportereffekter.

Ble veldig skuffet da jeg ikke hadde internettdekning. Var nær land, og skjønte det var holmen som skygget.

Telefonen som ruter, blåtann, vanntett pose, heist opp i masta. God kamp.

20230428_195118.jpg

20230428_195650.jpg

Redigert av Steihy (see edit history)

Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...