Jump to content

Edit History

arnearmoa

arnearmoa

Jeg har kjøpt en sånn: http://makspower.no/produkter/ren-sinus-inverter-12-volt/127-1500w-ren-sinus-inverter, som jeg ikke har fått montert enda.  Tenkte å plassere den rett ved et av forbruksbatteriene, og bruke en eller annen sikring a la det som er linket til ovenfor.  220V opplegget i båten er basert på Ladix systemet, som visstnok er lov å montere/utvide for vanlige "dødelige".  Pga. oppkjøp og endring av plugger (edit: hos Ladix) siden båten var ny, må jeg bruke Calix sysemet til utvidelser.  Det er det samme egentlig.

Jeg oppdaget her om dagen at sentralen har en vippebryter lengst til venstre for å veksle mellom landstrøm og inverter.  Det hadde vært digg om denne var automatisk, sånn at den slo over på landstrøm hvis du plugget i kontakten på brygga.  Det hadde også vært kjekt om jeg fikk ordnet så inverteren slår seg av da.  Inverteren har tilkobling for fjernstyring av av/på-bryter.

Må nok lese meg litt opp for å finne beste løsning her...

arnearmoa

arnearmoa

Jeg har kjøpt en sånn: http://makspower.no/produkter/ren-sinus-inverter-12-volt/127-1500w-ren-sinus-inverter, som jeg ikke har fått montert enda.  Tenkte å plassere den rett ved et av forbruksbatteriene, og bruke en eller annen sikring a la det som er linket til ovenfor.  220V opplegget i båten er basert på Ladix systemet, som visstnok er lov å montere/utvide for vanlige "dødelige".  Pga. oppkjøp og endring av plugger siden båten var ny, må jeg bruke Calix sysemet til utvidelser.  Det er det samme egentlig.

Jeg oppdaget her om dagen at sentralen har en vippebryter lengst til venstre for å veksle mellom landstrøm og inverter.  Det hadde vært digg om denne var automatisk, sånn at den slo over på landstrøm hvis du plugget i kontakten på brygga.  Det hadde også vært kjekt om jeg fikk ordnet så inverteren slår seg av da.  Inverteren har tilkobling for fjernstyring av av/på-bryter.

Må nok lese meg litt opp for å finne beste løsning her...

• Create New...