Puffen Startet 30.September.2017 Link til dette innlegget Startet 30.September.2017 Er rimelig fersk i outboard verden. Har nå en 2009 mod. Yamah F 250. Og vil vinerkonservere denne. Har holdt på jæv... lenge for å finne ut hvordan jeg skal få kjørt ferskvann i kjølinga på den. Ingen enkel kobling slik det er på Suzuki, Mercury osv. Men må koble fra en slange og skru sammen med hageslangen. Meget enkelt når en bare vet det.... Prøvd med klave på inntaka og greier, men 0 suging, og utspyling mens motor går. Har heldigvis latt motoren gå bare 3-4 sekunder før jeg har stoppa den igjen. Dette er med andre ord ikke noe drev... Men er det da heller ikke behov for å kjøre noe frostvæske inn i systemet ? Hva annet bør gjøres før vinter med en slik motor ? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 30.September.2017 Link til dette innlegget Svart 30.September.2017 Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Mouche Svart 30.September.2017 Link til dette innlegget Svart 30.September.2017 Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Puffen Svart 30.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2017 Ja har sett disse. Men hva med frostvæske. Er det nødvendig, eller er systemet selvdrenerende ? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 1.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2017 Har selv aldri brukt frostveske på noen av mine etter hvert mange utenbordsmotorer opp gjennom årene og de har alle stått ute eller i garasje hvor det kan bli frost og uten at det har vært noe problem. Ja, de drenerer seg selv nedtiltet. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Ida Marie III Svart 1.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2017 Ellers er det jo oljefilter, motorolje samt skifte gear olje, i alle fall sjekke denne gearoljen... Noen kjører konserveringsolje inn i innsuget på motoren når den går, jeg gidder det ikke .. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 1.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2017 Vi har, for første gang, en moderne Yamaha F100 4-stroke motor. Er det slik som Mouche sier, at den ikke trenger å kjøres gjennom med frostvæske ? jeg har fungert litt på dette, og er glad temaet var kommet opp. Kan noen bekrefte ? Jeg kjører forøvrig alltid godt med ferskvann i motoren, og også fogging oil i innsuget (omtrent til motoren stopper/hoster), men har tidligere ikke brukt frostvæske da tidligere motorer ikke har hatt termostat. Det har vel moderne motorer... (?) Tipper jeg for sikkerhets skyld kjører inn 50% blanding med en pumpe inn i flush-slangen på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 1.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2017 (redigert) Har F115, jeg ferskvannskjører - ingen frostvæske (mener det er unødvendig), - ingen fogging oil (mener det er unødvendig). Andre på båtplassen mener det er påkrevet. Bare søk så skal du se.... :-) Redigert 1.Oktober.2017 av "Mathilde" skrivefeil (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 1.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2017 Alle påhengsmotorer er selvdrenerende , trenger ikke frostvæske. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 1.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2017 flott. Litt mindre service i høst, da. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.