Jump to content

Edit History

PolarLi

PolarLi

Dr Nelson skrev for 2 timer siden:

Trenger jeg bensinstabilisator til en Suzuki DF 140? 

Som sagt over, produsentene anbefaler dette. Men det er verdt å merke seg at disse motorene går over hele verden, og det er mye dårlig bensin der "ute" Selv har jeg kun god erfaring med norsk bensin i forhold til lagring, selv etter de begynte med etanol. Har aldri brukt bensintilsetninger, og har aldri opplevd startproblemer eller andre problemer med drivstoffsystemet på verken påhengsmotorer, snøfresere, snøscootere, plenklippere, atv, motorsag osv osv, som gjerne står urørt i 7-8 måneder. Når jeg ser bilder på f-eks amerikanske forum av forgassere som ser ut som de er fyllt med kloakk etter et halvt år, så er min personlige konklusjon at norsk bensin er noe av det bedre og ikke nødvendigvis behøver tilsetninger. Men det betyr ikke at norsk bensin ikke taper oktan og kan bli "flat". Men på de få motorene jeg har med høy kompresjon, så løser jeg det med å tappe eller kjøre tanken ned maksimalt før sesongslutt, å fylle frisk bensin på ved sesongstart. Bensin jeg tapper av, fyller jeg bare på et annet kjøretøy :) 

PolarLi

PolarLi

Dr Nelson skrev for 1 time siden:

Trenger jeg bensinstabilisator til en Suzuki DF 140? 

Som sagt over, produsentene anbefaler dette. Men det er verdt å merke seg at disse motorene går over hele verden, og det er mye dårlig bensin der "ute" Selv har jeg kun god erfaring med norsk bensin i forhold til lagring. Har aldri brukt bensintilsetninger, og har aldri opplevd startproblemer eller andre problemer med drivstoffsystemet på verken påhengsmotorer, snøfresere, snøscootere, plenklippere, atv, motorsag osv osv, som gjerne står urørt i 7-8 måneder. Når jeg ser bilder på f-eks amerikanske forum av forgassere som ser ut som de er fyllt med kloakk etter et halvt år, så er min personlige konklusjon at norsk bensin er noe av det bedre og ikke nødvendigvis behøver tilsetninger. Men det betyr ikke at norsk bensin ikke taper oktan og kan bli "flat". Men på de få motorene jeg har med høy kompresjon, så løser jeg det med å tappe eller kjøre tanken ned maksimalt før sesongslutt, å fylle frisk bensin på ved sesongstart. Bensin jeg tapper av, fyller jeg bare på et annet kjøretøy :) 

• Create New...