moby666 Startet 2.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 2.Oktober.2017 Har en Hobby 480 adventure som jeg ønsker å få inn i garasjen nå på vinteren Jeg vurderer å kappe vindskjermbøylen (der jeg har merket den med rødt), slik at det går inn i garasjen. Må også skru av vindskjermen. Tenkte å legge et rør inni, slik at jeg kan sette på vindskjermbøylen på igjen og feste med gjennomgående skruer (alt rustfritt). Hva tenker dere om en slik løsning? Båten er 2016 modell og relativt ny. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 2.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2017 (redigert) Skulle du være så heldig at du har 25 mm rør i bøylen kan du få flotte rørhengsler her. Redigert 2.Oktober.2017 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 2.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2017 Må vel være mulig å demontere bøylen i fra konsollen? De aller fleste båter transporteres/leveres jo nye med bøyle/vindskjerm demontert. Så er det forhandler som monterer dette på etterhvert. Bøylen er vel bare festet med noen gjennomgangs bolter/muttere ? Sitér dette innlegget Link to post
moby666 Svart 2.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2017 Ja det er mulig å demontere, men litt jobb. Må skru av ganske mye for å komme til på den ene sidene. Den andre siden er limt med Sikaflex og sitter som fjell.... Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 2.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2017 Hva med å gjøre båten lavere.. Sette den på en slik vogn jeg har laget til min.. Da vil den gå inn i hvilken som helst garasje.. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 2.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2017 Fikk lirket inn og ut igjen en Hydromarin 6020 gjennom port som var 210 høy. Skrudde av hjul på hengeren og trillet den på tromlene de cm som måtte til for at vindskjerm skulle smyge porten... Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
John_Kr Svart 2.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2017 Du må ikke kappe noe nei, det vil rust. Det må jo være bedre å få demontert bøylen og vindskjermen hel. Lag deg et system for demontering, kanskje lage ei lita luke på baksiden som lar deg komme til å få skrudd av feste helt. Bare min mening .... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
blia Svart 2.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2017 Har samme problem, valgte å lage en luke over garasjeporten, og midlertidig demontere selve portopphenghet, festet døren i et midlertidig oppheng. Tar en times tid, men unngår å mekke noe på båten :-) Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 2.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2017 John_Kr skrev 1 time siden: Du må ikke kappe noe nei, det vil rust. Det må jo være bedre å få demontert bøylen og vindskjermen hel. Lag deg et system for demontering, kanskje lage ei lita luke på baksiden som lar deg komme til å få skrudd av feste helt. Bare min mening .... Ville også ha gjort det slik. Kapp ut ei luke eller bor ut noen "store" hull, slik at du kommer til mutrene på baksiden. Lag ei "pynteplate" etc. til å dekke til hull(ene) igjen etter at bøylen er montert tilbake igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.