Seeking
Hei
er en landkrabbe som driver og leser på båtførerprøven, har planer om og ta den når jeg føler kunnskapen sitter. (til vinter / våren tenker eg )
sitter som mangen andre og surfer gjennom finn etter båter som kan friste, og friste gjer jo ein del men mangen er utelukket grunnet ett lågt budsjett da eg er ufør, trur eg kan strekke meg opp til 200k men føler meg mest komfortabel rundt 125k.
Men så var det jo dette med bruksområde da og der vil en jo gjerne ha i pose og sekk , dette vet jo eg att umulig og kompromiss må jo finnes en plass , leter fortsatt etter det men med mange ønsker så blir jo dette vanskelig spesielt da eg ikke er mye kjent med båter i fra før sist eg var i båt var eg vel mellom 10 og 12.
- Planen er en helårsbåt da jeg som sagt er ufør og prøver å finne livs glede / nytelse.
- ønsker også en båt som gjerne er mulig og bu i, rein seilbåt er nok utelukket da eg ikke liker og sitte ute i regn x) og planen er jo att den skal være hyppig i bruk gjennom året (forhåpentligvis )
- ønsker jo også en driftsøkonomisk båt da månedsinntekten ikke er så stor.
- ønsker muligheten til og legge ut på langturer med den , leiker med tanken om spania tur i fremtiden men det kan vel kanskje utsettes til eventuelt ny båt og mer erfaring men muligheten til langtur opp i nord og ned til Sverige hadde jo vore flott
- finner også teinefiske etter krabbe (kanskje andre typer teinefiske også ) interresant så vurderer og registrere meg og forsøke meg på det , da tenker eg mer på og få solgt til motak eller lignende for noen ekstra kroner i lommeboka , i tilleg til att det gir meg noe å gjere som ufør. (fritidsfisker)
- størrelse leter eg stort sett i fra 25 fot til 35 fot
når eg ser på mine egne ønsker så hadde det kanskje gjort seg med to båter men det tilater desverre ikke økonomien :( så da er det vel og prøve og finne beste kompromiss :D