Jump to content

Grå gørr fra annet hull på undervannshus etter nedtapping av girolje. Hvor kommer det fra?

kakemann

Recommended Posts

Heisann,

Jeg kjørte akkurat min lille gamle 2,5 hk påhengsmotor med "øreklokker".

Jeg skrudde ut begge skruene og tappet av giroljen.

Etter å ha studert undervannshuset etternedtappingen så jeg det boblet litt grå olje/fett/gørr ut av et annet lite rundt hull på motsatt side i forhold til skruene for giroljen.

Det var ikke noe skrue der, bare et lite rundt hull.

Er det noen som vet hva dette kan være?

Jeg kan ikke skjønne at det har noen forbindelse til giroljen forøvrig, men lurte på hva det kan være.

Se vedlagte bilde.

Alle tilbakemeldinger mottas med takk.

GØRR.jpg

Takk Alidal og Hulda. Nå måtte jeg sjekke på nytt, men det ser ikke ut til at det er tæring som er grunnen til dette hullet. Det første bildet mitt ser nok verre ut pga olje/vannsøl. 

Har derfor lagt ved noen flere bilder som kanskje viser det litt bedre.

For meg ser det ut til at det lille runde hullet er ment som et slags dreneringshull.

I undervannshuset er det en liten gang som går på utsiden/parallelt med girhuset og ender opp i dette lille huller nederst. 

Jeg holder derfor en knapp på at det er lekkasje fra denne gummitetningen som er grunnen til at det tyter litt olje/vannsøl ut av dette lille hullet.

Virker dette mer fornuftig nå?

Takk igjen :)

20171002_201541_resized.jpg

20171002_201546_resized.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...