andersb Startet 3.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2017 Litt lei papplyden i båten, som i tilegg forsvinner om det blåser litt eller man kjører over 10 knop, fant jeg ut det var på tide å se etter noe nytt, prøvde få tak i ting her i landet i sommer, men utvalget av ting på lager var ikke som jeg håpet, så da ble det en usa bestilling, og ting har endelig ankommet. Jeg ville ha bra lyd, ikke mye lyd, så gikk heller på dyrere komponenter, enn å bare kaste på masse. Båten er jo hurtiggående så ville begrense antalletnye hull til minimum. 4stk jl m880 i hvitt med classic grill 1stk jl m12 IB sub med classic grill 1stk wet sounds sd6 kanals forsterker, 4 på m880 og 2stk brokoblet til 1 på sub, ved å gå på denne modellen forsterker kunne jeg drive alt og unngikk da 2 separate forsterekere, med da medhørende enda fler kabler. UD650 hovedenhet, denne har 3 linjeutganger og jeg kan dele opp sone1 (forran) sone 2 (midt på) og sone3 (sub) etter ønske Kommer til å koble en chromecast audio på linje inn også for å se om jeg hører forskjell på bluetooth vs CA. Noen andre som har prøvd ut 880 og 12" serien? har vært i venner sine båter med m770 og 10" subber og det var imponerende fin/klar lyd. Inspiserte sub i stad, kan vel konkludere med at den "så mindre ut på internett" Denne havner i senterkonsoll, det er ca 2,5-3cm godstykkelse der den monteres, men stiver uansett av monteringsflensen med marine kryssfiner, den er "noen kilo". Medfølger syrefast treskruer, men da jeg har anledning til det siden jeg har adgang på baksiden blir det syrefaste maskinskruer og loctite/låsering. Sitér dette innlegget Link to post
jotto Svart 3.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2017 Pass på så du ikke forstyrrer de som kjører vannscooter nå da ;) Jeg bruker chromecast audio hjemme. Jeg synes det er relativt ustabilt og må til stadighet rebootes. Det er kanskje ikke noe problem i en båt der du uansett skrur av hovedbryteren etter bruk. Ellers trenger du jo et wifi-nett i båten, men det har du kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 3.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Oktober.2017 mobilen er wifi hotspot når den booter er tanken Sitér dette innlegget Link to post
Barnato Svart 18.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2017 (redigert) Har akkurat bestilt meg 5 par med JL M770 , tro meg, jeg ville ha M880, men det er ikke plass til det i dybden desverre. av forsterker ønsker jeg og kjøre 8stk av M770 på 2 av JL Audio MHD600/4 http://intl.jlaudio.com/mhd600-4-marine-audio-mhd-amplifiers-98224 men har ikke bestemt meg her ..... har sett litt på wet sound sine, men vet ikke . Offer valgte du wet sound istede for JL`s egne forsterkere ? Da det kommer til Hovedenhet har jeg lyst å kjøre Rockfordfosgates nye type . Redigert 18.Oktober.2017 av Barnato (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 19.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2017 med wetsounds slipper jeg unna med 1 forsterker, med JL måtte jeg ha 2, prismessig veldig likt, men jeg får da mindre utstyr i båten sub'en får 585W rms i 4 ohm når jeg brokobler 2 av de 6 kanalene, siden det er fullfrekvens, og klasse D blir dette bra :) jeg hadde i utgangspunktet tenkt da en 1000/1 til sub, og M800/8v2 til M880ene, da brokoblet til 4kanaler. Jeg drev sist med bilstereo for 10 år siden, og verden har kommet videre, her er forsterkern som må sies å være veldig liten! , og m880ene (gigantiske) Sitér dette innlegget Link to post
Kjellg Svart 19.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2017 (redigert) Steiki, likte den sub'en :) Hva veier den og hvor kjøper dere utstyret? Ser for meg et prosjekt på senvinteren :) Av og til er det veldig moro å kjenne "guttungen" i seg. Hehehe. Tør ikke fortelle ho mor sjøl dette før tingene er ferdig montert :) Redigert 19.Oktober.2017 av Kjellg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 19.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2017 En av sponsorene på "thehullthruth" forumet i usa, link http://store.earmarkcaraudio.com/ bestilte jeg av, de er behjelpelig med support og lignende. Det var en av få sjapper som hadde alt, gikk 2? dager fra bestilling og betaling til det var sendt, brukte jetcarrier for frakten til norge, kostet overaskende lite. siden jeg bestilte alt der fikk jeg også faktisk ganske god pris subben veier 17KG. Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 19.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2017 Skal og handle JL høyttalere. Jetcarrier har jeg sett på men hvor mye koster frakten? Og blir det fortollingsgebyr eller slenger de på momsen senere? Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 19.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2017 fortolling er inkludert i fraktprisen, jeg tar alltid sjøfrakt på tunge ting. Jetcarrier generelt er utrolig billig, og de fleste sender gratis internt i usa Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 20.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2017 Blir nok MX650 på meg. Skal ikke ha noe slikt som jeg hadde i 20årene i bil, men noe annet enn de små boss elementene som står i nå, som jeg enda ikke har testet. Regner med MX serien spiller mye bedre, så det blir med det ene paret så får vi se om det skal bygges ut senere. Stor forskjell på M og MX serien? Sitér dette innlegget Link to post
Barnato Svart 21.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2017 Har ikke hørt de mot hverandre, men de sier jo at mx serien også er veldig veldig bra, M serien er enda bedre vis en skal spille veldig høyt veldig lenge vist nok Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 21.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2017 M serien krever egen forsterker, og er fysisk større på ca alle MX kan brukes mot org head unit, og passer ofte i standard dimensjon festehull sies at MX spiller bedre enn ca alt annet, men M igjen slår det ;) Skal en tur til usa nå, kommer til å svippe innom JL audio fabrikken også, er uansett en stund i miami. Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 21.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2017 Må nå utvide hull siden boss sine er på hele 5 tommer, woho. Innom JL fabrikken faktisk. Tar du med ett par til meg Sitér dette innlegget Link to post
Barbaria Svart 22.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 22.Oktober.2017 Oh no! andersb skrev On 3.10.2017 at 16.04: Litt lei papplyden i båten, som i tilegg forsvinner om det blåser litt eller man kjører over 10 knop, fant jeg ut det var på tide å se etter noe nytt, prøvde få tak i ting her i landet i sommer, men utvalget av ting på lager var ikke som jeg håpet, så da ble det en usa bestilling, og ting har endelig ankommet. Jeg ville ha bra lyd, ikke mye lyd, så gikk heller på dyrere komponenter, enn å bare kaste på masse. Båten er jo hurtiggående så ville begrense antalletnye hull til minimum. 4stk jl m880 i hvitt med classic grill 1stk jl m12 IB sub med classic grill 1stk wet sounds sd6 kanals forsterker, 4 på m880 og 2stk brokoblet til 1 på sub, ved å gå på denne modellen forsterker kunne jeg drive alt og unngikk da 2 separate forsterekere, med da medhørende enda fler kabler. UD650 hovedenhet, denne har 3 linjeutganger og jeg kan dele opp sone1 (forran) sone 2 (midt på) og sone3 (sub) etter ønske Kommer til å koble en chromecast audio på linje inn også for å se om jeg hører forskjell på bluetooth vs CA. Noen andre som har prøvd ut 880 og 12" serien? har vært i venner sine båter med m770 og 10" subber og det var imponerende fin/klar lyd. Inspiserte sub i stad, kan vel konkludere med at den "så mindre ut på internett" Denne havner i senterkonsoll, det er ca 2,5-3cm godstykkelse der den monteres, men stiver uansett av monteringsflensen med marine kryssfiner, den er "noen kilo". Medfølger syrefast treskruer, men da jeg har anledning til det siden jeg har adgang på baksiden blir det syrefaste maskinskruer og loctite/låsering. Hvorfor borre hull i båten og masse annet kostbart styr? For den summen får du fantastiske hodetelefoner, glem vindstøy og ta de med overalt. Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
Barnato Svart 23.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2017 @Dr Nelson nesten merkelig at boss står i så mange båter, for dette spiller faktisk helt elendig .....@andersb var innom JL for 4-5 år siden, strøken fabrikk, vannvittig hyggelige folk. lurer enda på hvilken amp jeg skal kjøre. JL M eller MHD . eller wet sound, er jo noen som mener JL høytalere mot JL forsterker da dette er designet oppimot hverandre, men ser jo mange som bruker jl og wet sound også, men spiller vel liten rolle da begge er av "seriøde" merker . Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 23.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Oktober.2017 Kult barnato, gleder meg skal på ft. lauderdale boatshow primært, og bare kose meg, men fint å gjøre litt andre ting når jeg først tar litt ferie. Jeg snakket med JL endel direkte, de anbefalte faktisk 800/8/v2 greia, over MHD på m880 og subben til min bruk og batteribank, de sa MHD var litt slem med batteriene. Jeg sparer ganske mye kabler, og får alle sonene riktig med 1:1 booking dvs sone1, 2stk M880 up front sone2, 2stk m880, midt i sone3, subben kan da justere alle sonene både rett i hu, og på amp, slipper også linjedrivere og splittere. Over forventning respons på tråden! har fulgt med på JL tråder her i ørten år, og har jo knapt vært noe :o Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 24.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2017 jotto skrev On 3.10.2017 at 16.18: Jeg bruker chromecast audio hjemme. Jeg synes det er relativt ustabilt og må til stadighet rebootes. ikke bare min CCA som er humørsyk da.. min kan fungere flimrende i perioder, for så enkelte dager å blånekte meg å spille noe fra Spotify - eller chrome. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Barnato Svart 24.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2017 Høres digg ut, kunne tenke meg en tur ned dit jeg også, tipper det er en kjempe opplevelse. ja vil tenke MHD er mye slemmere da de skal levere samme effekt hele tiden, spenning ned da går strømmen opp. det som er kipt med m800/8 er jo at den ikke har noe rca ut igjen til neste forsterker, dvs jeg må ha en splitter, men ikke sikkert det har så mye å si lengere da det har skjedd masse på head unitene de siste årene også ... prøvde å sende de en mail via supporten på siden mens for å høre hvor mye effekt jeg måtte beregne per M770 for å være sikker på at den IKKE får for lite ..... men ikke fått noe svar enda, er over 1,5uke sia jeg sendte nå ... hva bateribank har du koblet til anlegget ? handlet inn 5 stk 160amp agm baterier jeg tenkte jeg skulle bruke på mitt når det kommer til sub kjøpte jeg inn en 18" digital Design, men ser den blir litt stor, så har tittet litt på kicker l7 4-kant subb, de spiller jo hima godt å flytter mye luft i åpen båt ... ja gøy med litt fart i JL trådene :) Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 24.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2017 2stk 110ah? AGM men motorene gir 50A per stk på tomgang 500rpm, det hjelper mye. tør du bruke innesub i båt? selv inne i kahytt er det jo ofte fuktig, og våt membran.. blir jo spennende? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 24.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 24.Oktober.2017 andersb skrev 26 minutter siden: tør du bruke innesub i båt? selv inne i kahytt er det jo ofte fuktig, og våt membran.. blir jo spennende? Har hatt suber og frontsett og forsterkere beregnet til bil i båten min i ca 8 år og ingen problem med det? ingen rust eller eiring på noen av delene? Sitér dette innlegget Link to post
Barnato Svart 25.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2017 Digital design elementet har "marine grade" så var ikke noe problem å bruke i båt. det tåler fukt men ikke direkte vann, så helt optimalt er det ikke da det kan komme vann ved en fuktig fest. Kicker sin L7 er jo membranen laget i noe plast greier, en kompis har disse i en åpen båt hvor elementet blir utsatt for masse vann, har ikke være noe problem de 2 siste årene. ja sant som du sier, kommer jo endel strøm direkte av motorene også. Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 27.November.2017 Link til dette innlegget Svart 27.November.2017 Klarte å sikre meg ett par JL MX650-CCX-CG-WH til 2399kr og en Pioneer MVH X580dab til 799kr på tilbud. Gleder meg til å høre forskjellen på JL og Boss sine. . Sitér dette innlegget Link to post
Barnato Svart 29.November.2017 Link til dette innlegget Svart 29.November.2017 Ikke gal pris det. Du blir nok positivt overrasket selv om jeg ikke vet effekten på spilleren din. Du gikk for Clasic grill der jeg, jeg har også det, men "tror" jeg liker sport bedre, men er redd for at guttungen skal plukke der når jeg ikke ser på =) Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 2.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2018 (redigert) Ting tar tid, men fikk gjort litt innimellom båtingen i helgen. Alle hull forsenket, nøyaktig riktig hullstørrelse kontra skruer, alle grader tatt osv. Var ikke heeelt slik det var gjort fra før kan du si. Første bildet viser hvor rufsete det var, M880 i sidene er inne, kun testet lydmessig mot headunit, trenger mer umph uten tvil men behagelig lyd. Redigert 2.Juli.2018 av andersb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.