Stenbaat Startet 3.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 3.Oktober.2017 (redigert) Akkurat kjøpt meg en Saga Båtsmann 14 med 5hk. Forrige eier sa han fikk den plan med 10hk og en person ombord, så vurderer å kjøpe en 9.9 selv. Men er ikke formet til å gå i plan synes jeg. Verdt å prøve eller glemmesak? Den står med baugen til værs med 5hk jeg har på nå. Er det forresten lang eller kort stamme dette her? Legger ved bilde Redigert 3.Oktober.2017 av Stenbaat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 4.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 Du får ikke den til å plane, nei. Men du kan få grei fart på den med forlenget rorkult, og sitte å styre på en av toftene. Det kan du forsøke med den motoren du har også. Sitér dette innlegget Link to post
Eramar Svart 4.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 Har hatt maken båt selv med 9.9. Den gikk ikke i plan. Når jeg kjørte den alene på full spiker begynte den imidlertid å "plane" på kjølen, legge seg på siden og bli litt ustabil. Støy og sjøsprøyt ga inntrykk av fart, men gikk ikke mye fortere enn med 5/6hk. Anbefaler, som Gullfisk, rorkultforlenger så du kan sitte litt lenger frem. Forøvrig er det en god robåt. Hadde mange lange roturer med min. Den er også ganske tørr selv om den har lavt fribord. Det holder med kort stamme på båten. Sitér dette innlegget Link to post
Stenbaat Svart 4.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 Takk for gode svar :) Er en slik fra Biltema ok? Tror jeg hiver på en 9.9 og heller ser meg om etter en planende etterhvert da Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 4.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 er vel en grei start, men trenger vel lenger for å komme på fremre tofte evt. Kan evt modifiseres med teleskop båtshake, ved behov for lenger. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 du har husket å sette tiltepinnen i innerste hull? Når jeg forstørrer opp bildet kan det se ut som at den står lenger ut..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Stenbaat Svart 4.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 Heihei. Usikker på det, skal sjekke senere. Innerst er best for "best mulig" plan? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 .. iallefall for å få ned baugen om den oppfører seg slik du beskriver Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Hakkannen Svart 4.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 Stenbaat skrev for 6 timer siden: Er en slik fra Biltema ok? Har to slike. Kjempegrei løsning for å komme lengre fram Hos meg sluttet "låsingen" til teleskopfunksjonen å virke etter en stund (gjelder begge to), slik at jeg plutselig ikke kunne regulere gassen. Ytterste røret bare spant rundt. Jeg løste det ved å dra røret ut til ønsket lengde for så å poppe det fast med et par popnagler. Har fungert upåklagelig siden. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.