Jump to content

Honda 40hk 2006 gått 150 timer, bør registerreim byttes?

Sjømann1900

Recommended Posts

Guest Avmønstret#
  Sørlandet2 skrev On 5.10.2017 at 10.43:

Vil tro mange tenker det går nok bra, og hvis ikke ringer jeg Redningsskjøyta...

Usikker om de som jobber i redningstjenesten syns det er god tankegang.

Vis hele sitatet  

Veldig usikker på om jeg liker tankegangen at alle som gjør egne vurderinger og ikke går slavisk etter produsents anbefalinger blir satt i bås som noen som tenker "det går nok bra, hvis ikke ringer jeg redningsskøyta"... :-/

Tvert i mot tror jeg de som er i stand til å ta egne velfunderte vurderinger på sjøen er de som plager RS minst. 

Pinkvin skrev On 5.10.2017 at 10.55:

Veldig usikker på om jeg liker tankegangen at alle som gjør egne vurderinger og ikke går slavisk etter produsents anbefalinger blir satt i bås som noen som tenker "det går nok bra, hvis ikke ringer jeg redningsskøyta"... :-/

Tvert i mot tror jeg de som er i stand til å ta egne velfunderte vurderinger på sjøen er de som plager RS minst. 

Vis hele sitatet  

Liker din tankegang å Pingvin. 

Viktig å gjøre egne vurderinger.

Men jeg ville ikke likt å dradd ut i en båt i all slags vær, når registerremen er dobbel så gammel som fabrikkens anbefalinger. 

Har vel sett nok biler, båter og motorsykler som har havari på registerremen.

Er vel som impeller, mange meninger om alt.

Båter er litt som fly, det er bare ikke å stoppe i grøfta og vente på FALKEN når motoren stopper, du havarerer ... Jeg har vært flymekaniker i 35 år, det har vært morro å sett hvordan det har vært å tatt helt egne beslutninger for vedlikehold og feilretting, begrepet det går en tur til er farlig. Derfor er servicemanualen eller håndbøker til god hjelp for å forhindre egne vurderinger. Men, det som er fint, med båt så kan du faktisk ta egne vurderinger, det er bare (kanskje) deg det går ut over.

Anbefaler fortsatt, selv om det er en del andre meninger, å følger servicemanualen.

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...