VirtualMe Startet 4.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 4.Oktober.2017 Har over litt tid fått stadig mer motorlyd som forplanter seg i skroget. Oppleves som litt skarp "tikkelyd", og kan høres godt på utsiden av skroget. Etter mye lytting og leting, tror jeg at jeg nå har funnet synderen, det aktre opphenget til motoren/seildrevet (Volvo Penta D2-55 med 130S seildrev). Virker veldig som "tikkelyden" forplanter seg gjennom gummiforingen, og siden jeg ikke kan erindre at denne lyden har vært der tidligere, tenker jeg at foringen kanskje burde byttes, selv om den ikke ser gåen ut. Det er ikke noe synlig metall-mot-metall, men man hører lyden godt om man bruker et stetoskop eller tilsvarende mot denne. Løs ser foringen slik ut; Så til spørsmålet; Hvordan får jeg skiftet denne? Ser ut som det bare er presset inn, så hva slags verktøy må til for å få den ut? Det er jo litt trangt bak der, og løft av båt med demontering av drevet for å få det inn i en lagerpresse frister ikke veldig, men er kanskje eneste løsning? Finnes det potensielt noe "bedre" enn original foring å sette inn?? Takker for tips og erfaringer om noen har det. Sitér dette innlegget Link to post
Vindøyet Svart 4.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 Det er vel komplett foring du har tatt ut der? Gummien er vulket på de mellom de to metalldelene. Dette er original del fra VP og selges for ca kr 1500.- på La-Sa. Sitér dette innlegget Link to post
Ventus Svart 4.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 (redigert) Lag deg noe sånt: http://www.suspension.com/blog/how-to-install-a-bushing-without-a-press/ Redigert 4.Oktober.2017 av Ventus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VirtualMe Svart 4.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2017 Takk for tips! Har ikke tatt den av enda, fant bare et bilde av foringen på nettet. Burde jo fungere å gjøre omtrent som foreslått her. Får gå gjennom boden med skyvelære og se hva som kan passe :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.