Astor Startet 5.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 5.Oktober.2017 Kjøleskapet i vår Saga 29 HT skal skiftes ut med et nytt moderne fra Isoterm. Kunne gjerne tenkt meg et 65 liter i stedet for det som sitter der som er på 49 liter. Drar i båten i dag og tar ut det gamle kjøleskapet og tar mål. Jeg håper det er litt plass i bredden da høyden har litt å gå på. Har noen av dere byttet ut det orginale kjøleskapet? Målene på et 65 iter Isoterm.CR65 std 450x535x500 290 W 65 / 4 l 20 kg Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Ms Fortuna Svart 5.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2017 Men siden dette er aktuelt for flere av oss følger jeg spent med.... Keep us posted Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 5.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2017 Tok ut kjøleskapet og målte. Dessverre ikke plass til et større. Trolig bedre plass i de nye pga mindre tykkelse i veggene og bedre isolasjon. Jeg har i tillegg en kjøleskuff ombord til drikkevarene. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Kaffelars Svart 5.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2017 Byttet fra Isotherm 45l til Waeco crx-65 i vår Viksund 310, greit skap da 'fryseboks' delen kan taes ut for større kjølekapasitet. Fjernet uttrekkbar skjærefjøl og foret opp kassen under setet(som i 29'en) med 2x 15mm teaklister, så smatt det inn. At det er lydløst var et stort pluss ift. det gamle. Mye finmåling og sjekk av spec på forskjellige merker, og dette skapet kom best ut ift. tilgjengelig plass. 448x525x545mm Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 11.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2017 Det kommer en ny modell fra Isoterm som nå skal på plass. Bilder og spek kommer når jeg får det ombord. Det gamle blir solgt billig. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tor Aksel Svart 14.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2017 Kaffelars skrev On 5.10.2017 at 12.05: Byttet fra Isotherm 45l til Waeco crx-65 i vår Viksund 310, greit skap da 'fryseboks' delen kan taes ut for større kjølekapasitet. Fjernet uttrekkbar skjærefjøl og foret opp kassen under setet(som i 29'en) med 2x 15mm teaklister, så smatt det inn. At det er lydløst var et stort pluss ift. det gamle. Mye finmåling og sjekk av spec på forskjellige merker, og dette skapet kom best ut ift. tilgjengelig plass. 448x525x545mm Hei kaffelars vi er ny eier av en Viksund 310 2006 modell og har den "gamle" løsningen din.. vi leter etter en løsning med større kjølekapasitet og som gir minst lyd? Har du/dere også kjøle løsning i skap under sofagruppen? Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 15.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2017 Astor. Hvorfor bytter du når det ikke er plass til et større? Da det gamle skal selges regner jeg med at det fremdeles virker . . .? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Kaffelars Svart 15.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2017 Tor Aksel skrev On 14.10.2017 at 9.21: .. Har du/dere også kjøle løsning i skap under sofagruppen? Lurte på å lage til den løsningen, men bruker det skapet mye egentlig, så foret istedet opp bunnen inne i det store rommet under sofa med tilkomst fra akterdekk så bunn ble i høyde med lukekarmen. Fikk inn en 32l kompressorboks der. Måtte kutte alurammen i luka med ca. 3mm oppe og nede(Fein), boksen er en Waeco cf-35. Greit å ha en ordentlig fryser til iskrem & middager/fiskefangst :) Nye kjøleskapet ble stort nok uten frysedelen, selv med småunger på langtur. Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 22.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2018 Noen oppdatering å spore her Astor? Sitér dette innlegget Link to post
Scand 360 dc Svart 22.Mars.2018 Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2018 Er det nye skapet ditt slik som kan trekkes ut? Lurer på hvor/hvem som selger det? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.