Laksefisker2 Startet 6.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 6.Oktober.2017 Hei Alle. Lurer på om noen med erfaring kan gi meg noen tips. Neste sommer skal jeg fiske på et relativt stort vann på fjellet med mye vind. Flere sier at jeg bør ta hensyn til dette vedr. valg av båt. (14-15 fot med max 9,9 hk motor). Håper noen kan gi meg noen tips vedr. dette. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 6.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2017 Velg en selvlensende båt. Har selv god erfaring med Bever 460, men det finnes flere i denne klassen. Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 6.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2017 Laksefisker2 skrev 1 time siden: Neste sommer skal jeg fiske på et relativt stort vann på fjellet med mye vind. Flere sier at jeg bør ta hensyn til dette vedr. valg av båt. Det blir (sannsynligvis) motstridene ønsker her, du vil gjerne ha en lett båt å frakte og hanskes med? Lette båter tas lettere av vinden. En tung robåt, gjerne med litt kjøl, driver ikke like lett av, men er tyngre å hanskes med og går dårligere for motor. Et greit alternativ kan gjerne være å velge en forholdsvis lett båt og kjøpe inn et lite drivanker til å hindre for mye avdrift. Har ved flere anledninger brukt drivanker selv ved fiske i litt vind, båten ligger stødigere og jeg slipper starte motoren så ofte for å komme tilbake til den gode fiskeplassen. Sitér dette innlegget Link to post
Laksefisker2 Svart 6.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2017 Takker for gode tips så langt ....... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.