Hampus Startet 14.Juli.2005 Link til dette innlegget Startet 14.Juli.2005 Har en 2 år gammel 5 hk Yamaha som sitter på en 9 f with. Har hørt at det er en enkel sak å øke effekten på denne til 8-9 HK. Er dette riktig, og i så fall hva skal gjøres ? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 14.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2005 Har en 2 år gammel 5 hk Yamaha som sitter på en 9 f with. Har hørt at det er en enkel sak å øke effekten på denne til 8-9 HK. Stemmer nok ikke, iallfall hvis du snakker om 2-takt.4 & 5hk etter 1996 er identiske, men 6 og oppover er helt andre motorer. (2 syl.) Sitér dette innlegget Link to post
seilbåt Svart 15.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2005 Jeg kan bare bekrefte det Ingar sier, hadde en slik i fjord måtte bytte den til en 8 HK. Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 15.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2005 Jeg er eier av en gammel 5,5 hk luftkjølt en sylindret sak går denne å trimme. Noen som vet Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
MT. Svart 15.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2005 Alle motorer går an å trimme. Reduser roterende vekt, øk kompresjon, bygg på trykkmating, optimer spyletidspunkter for forbrenningskammer osv osv. Det hele blir en avveining i forhold til kostnader og ønsket mekanisk levetid. Men husk at på sjøen har du ingen veikant å stoppe på når alt har skjært seg. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Ardea 870 Svart 15.Juli.2005 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2005 Har en 2 år gammel 5 hk Yamaha som sitter på en 9 f with. Har hørt at det er en enkel sak å øke effekten på denne til 8-9 HK. Er dette riktig, og i så fall hva skal gjøres ? <{POST_SNAPBACK}> Har ingen tro på at det er en enkel sak. Der tror jeg du har blitt feilinformert. Selg motoren og kjøp deg en 9,9hk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.