Jump to content

Vi trenger ny kikkert i båten.

Runej72

Recommended Posts

jotto skrev On ‎07‎.‎10‎.‎2017 at 11.36:

Du nevner ikke noe om prisklasse og ønsker. Jeg er utrolig fornøyd med denne: https://seatronic.no/fujinon-techno-stabi-ts-14x40

Den er gyrostabilisert og har 14x forstørring, så den er i en annen klasse enn konvensjonelle kikkerter. Prisen er dessverre deretter :)

Hei,

Har også denne, utrolig bra!. Om jeg skal finne noe negativt så er den litt stor og tung om du tar den med på tur.

Reklamen for denne må være..Se tolleren før de ser deg.

JRK skrev 20 minutter siden:

Hei,

Har også denne, utrolig bra!. Om jeg skal finne noe negativt så er den litt stor og tung om du tar den med på tur.

Reklamen for denne må være..Se tolleren før de ser deg.

Ja, det er sant. Den er bra i båten, men den er kanskje ikke førstevalget hvis man skal gå langt på fjelltur.

Men hvem gjør vel det hvis man har båt? :diving:

Hulda skrev On 8.10.2017 at 8.19:

Den gamle biltemakikkerten ramlet fra hverandre etter noen år, slik som Maika beskriver. Den nye, gule fra Biltema ser ut til å være av bedre kvalitet. 

Det var den nye gule fra Biltema som gikk i stykker for meg. Kanskje jeg hadde uflaks og fikk et mandagsprodukt, men den var uansett ikke i nærheten like bra å se med som den fra Steiner som jeg kjøpte etterpå.

Mener også min gule er borti tre år nå. Tror jeg fikk den av barna i julepresent. Så nesten tre år. For mitt vedkommende er ikke kikkert noe jeg er villig til å spandere tusenlapper på. Til vanlig greier jeg meg med kartplotter, AIS og radar. Vakre damer på svaberg, tar den. 

Story: En bekjent gikk på da han skulle inn i loshavnen på Storö. Det er vanskelig der, lett å gå på. Kona: "Du gikk på fordi du sto å glodde på hu pene i toppløs".  "Det gjorde jeg ikke, det så"! "Hahhh, øya holdt på å ramle ut av hue på deg"! Derfor er det bedre med radar og null kikkert. 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...