Passbåten
Drevpose fungerer utmerket. Alternativet er vel slange rett på sjøvannsinntaket etter du har tatt av drevet, i sjøvannsfilteret eller som du nevner med klokker mens drevet fortsatt står på. Med drevpose tar du av propellen og påser at stengene i posen (om du har den typen) ligger godt plassert på oversiden av kavitasjonsplaten. En full drevpose veier nemlig en del og bør sitte skikkelig. Vurder om du skal stramme opp posen litt ekstra med en rem eller to. Hvis du ikke resirkulerer frostvæsken til en annen sesong vil du nemlig oppdage at det er overraskende mye plass i en drevpose og at du trenger mye glykol for å holde blandingsforholdet. Jeg har pleid å kjøre den litt med ferskvann først, så tappe av litt vann og så helle glykol til riktig blandingsforhold. Jeg hopper deretter om bord og kjører "fogging oil" rett i innsuget på motoren (på noe høyere turtall enn tomgang) mens glykolen går i systemet og tar dermed begge disse i en smekk.