Jump to content

Edit History

Passbåten

Passbåten

Jeg har ferskvannskrets og trenger derfor ikke tenke på termostaten på samme måte som deg, men jeg kommer uansett rett inn fra tur på fjorden før den heises opp og jeg starter konservering. Motoren min er således allerede gjennomvarm når jeg tar den opp. Eureka har jo forklart hvordan du by-passer termostaten om du velger en annen løsning. Uansett, om motoren er varm så får du en ekstra bonus med at det blir noe enklere å skifte olje, før den blir for seig.

Jeg lar glykolen stå i systemet hele vinteren - da den beskytter bedre enn luft. Hos meg står det altså i hele veien fra inntaket til i eksosen.

Passbåten

Passbåten

Jeg har ferskvannskrets og trenger derfor ikke tenke på termostaten på samme måte som deg, men jeg kommer uansett rett inn fra tur på fjorden før den heises opp og jeg starter konservering - så motoren min er allerede varm når jeg tar den opp. Eureka har jo forklart hvordan du by-passer termostaten. Uansett, om motoren er varm så passer det å skifte olje også, før den blir for seig.

Jeg lar glykolen stå i systemet - da den beskytter bedre enn luft. Hos meg står det altså i hele veien fra inntaket til i eksosen.

• Create New...