PiperBill Startet 8.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 8.Oktober.2017 Jeg skal pusse opp trappetrinnene til badestige. Lurer på hva er best og mest holdbart. Slipe og olje eller slipe og flere lag med 2 komp klarlakk? Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
index Svart 8.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2017 Slip rent og la den være ubehandlet. Du vil vel ikke ha en glatt badestige? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
PiperBill Svart 8.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2017 Den er jo lakkert fra før og det går an å ha på antiskli-teip men det er spørs om lakk holde veldig lenge. Enklest å bare slipe og olje Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
index Svart 8.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2017 Ja, av disse to ville jeg valgt olje. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Whiskey Svart 8.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2017 Hva slags olje egner seg på badestiger? Liker den best brun jeg. Synes den vi har er fin ca til midt i mai (etter rens og olje i april), så blir den mørk grå og stusselig Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
Guest Avmønstret# Svart 8.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2017 Spørs hva en er ute etter. Utseende eller funksjon? Ubehandlet er det minst glatte. Oljet er relativt enkelt å vedlikeholde. Men om man liker utseendet av lakkerte pinner i trappa så godt at en vil ofre antisklieffekten av ubehandlet så gjør man et valg der. Selv har jeg ubehandlet teak ellers i (seil) båten så mitt valg ville være enkelt. Liker også utseendet av ubehandlet teak fremfor lakket og "glinsete" tre. Men smaken er som baken :-) Sitér dette innlegget Link to post
Byomsen Svart 26.September.2018 Link til dette innlegget Svart 26.September.2018 Bumper en gammel tråd her, da jeg er i tankeboksen vedrørende samme tema. Vurderer å slipe ned, mette treverket med Owatrol D1 og lakke med Ravilakk for å få en hard og varig overflate (?) Eller muligens bedre å avslutte med Owatrol D2? Ønsker en pen og varig badestige. Takknemlig om noen har erfaringer å dele her :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.