Tom Rør
Etter et døgn i Rostock, og med en litt rufsete værutsikt, er jeg glad vi dro til Warnemünde. Her fikk jeg igjen litt av den "sommerferiedestinasjonsfølelsen" som jeg ønsker når vi er på tur.
Etter at firbentingen var luftet, tok vi ferga over til andre siden av elva og fikk sett den siden fra land. Utrolig koselig, med småsjapper og et vell av spisesteder.
Den følelsen man sitter igjen med etter at man vet at man valgte riktig restaurant er en skikkelig godfølelse.Jeg fikk den mest utrolige spaghhetti med ferske blåskjell man kan tenke seg, og den toppet jeg med noe svinekjøtt fra en bod oppe i byen, hvor det skulle være en konsert eller noe. Innertier der altså :-)
Det blåser rimelig bra fremdeles, og vi velger å bli her til Søndag, og hvis værgudene er kompis, setter vi kursen østover mot Rügen eller deromkring.
Plassen vi ligger på nå, ville jeg trodd at havneleien var skyhøy, men det kostet 58 euro ink. strøm for to døgn, og det er vel mindre enn det ville kostet for et døgn på vestkysten av Sveariket på denne tiden.
Hvis man i tillegg tar i betraktning at dette anlegget overgår alle havnene der, er dette for et kupp å regne?
Hafenmeisterkontoret var som resepsjonen på et flott hotell, og det er ikke så vanlig bortover.
Litt dokumentasjon ble det i dag også ?
Ser ikke ferdig ut, men er sikkert det
Ditto
Jeg ville valgt "Rett 500" isteden ?
Polizei fikk halvgale surfere til å slutte med det.
når man er i Tyskland