Jump to content

Edit History

Tom Rør

Tom Rør

Gunga Din skrev 1 time siden:

Det var ju synd med Ustka, da vi var der for 3 år siden, så hadde man startet byggingen av en gjestehavn, alldeles SB etter svingbruen.

Vi låg der du ikke kunne ligge Tom rør, hadde SAR-båten nesten tværs over, da beklaget de att de ikke hadde gjestehavnen ferdig, så vi fikk

bruke toaletter o dusjer inne på hotellets SPAavdeling. Ustka opplevde vi litt som ett polskt Skagen, masse restauranger, pubber, musikk o 

en masse masse feriefolk.

Leba er litt mindre, men en vel beskyttet havn....vi hadde litt vind da vi skulle inn der, så jeg kallet opp Port Control, å lurede på om havnen var åpen.......joda dere er velkomne, så på polsk kallade PC opp marinan .....å sa noe om jachtowo Gunga Dinski, trolig att vi var på veg inn

så i marinan stod havnekaptein og visa oss plass......:thumbsup:

Leba har også ett stort natureservat med sanddyner alldeles vest om byen.

Det var mest sannsynlig fullt inne i gjestehavnen, for gubben i tårnet ved svingbroen viftet oss videre inn i havna. Han som krevde inn havneleien kom på fem minutter og krevde den inn , men jeg tipper han forsto at det ikke gikk å ligge der med den korken vi har. Bare flaks at ingenting gikk i stykker da vi red opp og ned mot kaia. Vi fikk luftet hunden og kastet i oss litt suppe så var det på,n igjen. 

Jeg ble kalt opp på kanal 16, da jeg var for langt inne i en nasjonalpark. Måtte gå litt lenger ut. Jeg hadde kommet inn midt på omtrent, og hadde ikke gått der mer enn 5 nm, så måtte jeg flytte meg.Jeg ba pent om unskyldning, og alt var ok. De følger godt med her nede.

Jeg har lagt en rute til Wladyslawowo i morgen, men rett utenfor der står det " prohitet area" På kartet til plotteren står det i genting, men på Navionics på ipad står det det. Vet du noe om det?

Tom Rør

Tom Rør

Gunga Din skrev 1 time siden:

Det var ju synd med Ustka, da vi var der for 3 år siden, så hadde man startet byggingen av en gjestehavn, alldeles SB etter svingbruen.

Vi låg der du ikke kunne ligge Tom rør, hadde SAR-båten nesten tværs over, da beklaget de att de ikke hadde gjestehavnen ferdig, så vi fikk

bruke toaletter o dusjer inne på hotellets SPAavdeling. Ustka opplevde vi litt som ett polskt Skagen, masse restauranger, pubber, musikk o 

en masse masse feriefolk.

Leba er litt mindre, men en vel beskyttet havn....vi hadde litt vind da vi skulle inn der, så jeg kallet opp Port Control, å lurede på om havnen var åpen.......joda dere er velkomne, så på polsk kallade PC opp marinan .....å sa noe om jachtowo Gunga Dinski, trolig att vi var på veg inn

så i marinan stod havnekaptein og visa oss plass......:thumbsup:

Leba har også ett stort natureservat med sanddyner alldeles vest om byen.

Det var mest sannsynlig fullt inne i gjestehavnen, for gubben i tårnet ved svingbroen viftet oss videre inn i havna. Han som krevde inn havneleien kom på fem minutter og krevde inn havneleien, men jeg tipper han forsto at det ikke gikk å ligge der med den korken vi har. Bare flaks at ingenting gikk i stykker da vi red opp og ned mot kaia. Vi fikk luftet hunden og kastet i oss litt suppe så var det på,n igjen. 

Jeg ble kaldt opp på kanal 16, da jeg var for langt inne i en nasjonalpark. Måtte gå litt lenger ut. Jeg hadde kommet inn midt på omtrent, og hadde ikke gått der mer enn 5 nm, så måtte jeg flytte meg.Jeg ba pent om unskyldning, og alt var ok. De følger godt med her nede.

Jeg har lagt en rute til Wladyslawowo i morgen, men rett utenfor der står det " prohitet area" På kartet til plotteren står det i genting, men på Navionics på ipad står det det. Vet du noe om det?

• Create New...