Tom Rør
Vi gikk fra Gislövs Läge klokka 08.00 i dag, og det blåste friskt. Vi valgte å droppe Skanør, da det været vi hadde da ikke fristet til å bade i. Vi gikk Falsterbokanalen i stedet, og da sparer man sjø og nm på en gang. Jeg hadde bestemt meg for at Dragør skulle bli dagens stopp. Vi fikk også der en flott longsideplass, og nærmeste nabo var en seiler fra Ullern Båtforening. Morsomt å
treffe folk fra hjemmehavn så langt hjemmefra. Dragør er en liten koselig plass, og man skulle ikke tro at den var så nær storflyplassen Kastrup, og storbyen København. Vi går nok ikke veldig langt i morgen, da mor bør få sjekket kneet sitt, og jeg har en betennelse i høyre hånd som noen burde se på. Tipper vi går til Langelinie, da de mer sentrale havnene drar fram dårlige minner fra 2014, når noen kastet stein på den ene ruta på båten. Satser på å finne et legekontor som kan se på et par båtfanter sånn helt på sparket.Tips til legekontor tas i mot med takk :-)
Det ble noen bilder i dag også.
PS: Tror jeg fant en legevakt ved Kastrup, og da er det ingen vits å flytte seg. Taxi herfra er lettere da :-)
De var på vei for å lete etter en "mann over bord" hørte Lyngby Radio hadde en Mayday Relay
Badehus
Minnesmerke over fiskerne som reddet jøder over til Sverige under krigen.
Ble det for mange grønne når murer’n murte pipe tro?