Tom Rør
Nå har vi kommet til hjemmehavn, og et nytt eventyr er over. Jeg har siden 21 juni sittet inne og kjørt fire ganger, og vi har ligget værfast et par ganger inkludert hvilen på Læsø da det var storm. Det må kunne sies å være mer enn bra. Vi har ikke hatt noen negative opplevelser på turen, og båten har fungert 100%. Jeg klarer ikke å trekke ut noe spesifikt sted som utmerker seg, men Polen leverte over all forventning. Havner, priser, og folk var helt topp. Tyskland var bra, og det var også Bornholm, som tok oss med storm. Vi kommer definitivt til å reise dit igjen, men da med bedre tid. De andre stedene vi har besøkt i Danmark og Sverige, har vi sett før, men allikevel er gjensynsgleden stor.
Mange syns sikkert vi er tullebukker som reiser så langt og forflytter oss såpass mye og ofte, men dette liker vi. Vår filosofi er at man ikke skal utsette ting man har lyst til å gjøre, for det er ikke sikkert man rekker det senere.
Livet er skjørt, så man må gripe dagen når man kan.
Jeg regnet på rutene vi tok, og kom til i overkant av 1300 nm, og det er ikke ille på en "kort" sommerferie.
Jeg takker for alle tips jeg har fått fra dere som har vært i områdene før, og håper også at det er noen som har fått inspirasjon til å "ta’n ut", hvis det er en liten drøm som ligger og lurer i bakhodet.
Jeg vil også takke Trude som er et helt supert reisefølge.
Takker også igjen for at vi har dette forumet som vi kan dele erfaringer og opplevelser på.
Det er helt unikt i Skandinavia, og det er sikkert ikke noe forum i verden som har de kvalitetene vi finner her inne.
Da vil jeg og resten av mannskapet på " Mon Bijou" takke for denne gangen, og ønske dere alle en fortsatt god båtsesong.
Mvh: Tom Rør m/ mannskap