Jump to content

Anslå pris på ny sprayhood, sprayhood og vindskjermer, 31 fot seilbåt

Marihøne

Recommended Posts

Hei, er det noen som har erfaring med hvor mye det burde koste å få spesialsydd ny sprayhood, kalesje og 3 vindskjermer (de som er på "gjerdet" rundt cockpit) til en 31 fot seilbåt (Moody 31mk2)?

Jeg er helt uerfaren, og har nylig fått en seilbåt som trenger litt kjærlighet og pleie. Vi har tatt med oss alle delene til Tyrkia og levert de til et anerkjent firma som lager slikt. Dette er et firma som brukes av seilfolk her i området, og som har rykte på seg for å gjøre veldig godt arbeid. De vil bruke den gamle som modell for å lage ny.

Prisen vi har fått er: sprayhood 560€, cockpit cover 780€ og 3 vindskjermer 180€. 

Noen som kan gi et hint om dette er en god pris?

Mvh Marianne ?

Redigert av Marihøne
Manglet opplysninger om båt (see edit history)

Prisene høres ikke ille ut, men forhåpentlig vet de som skal lage ny sprayhood og cockpitkallesje at de gamle nok har tøyd seg noe, og at det må taes hensyn til når man bruker dem som mal.

Jeg har bestilt sprayhood til en seilbåt på 39 fot fra produsenten. De har målene liggende så jeg trenger ikke sende inn noen mal. Sprayhood alene kommer da på 9.200,- SEK + frakt og mva. 

Prisane varierer ganske mykje. Går ut frå at du har dei gamle bøylane, og at prisane er utan desse. Kjøpte ny sprayhood og kalesje no i år. Prisane varierte frå omlag 25000 til 46000 kr. Høgde, vindu, opninger m.m. auker prisen raskt. Den orginale danske kalesja kom rimlegast ut. Eg gjekk for ei høgare med ståhøgde, og som hadde ein del av dei ynskja som eg hadde, enda på ca 33.000 kr, inkludert nye bøyler . Har då også hatt  besøk av kalesjemakeren ombord i båten, betalte litt ekstra for det.

Du har nok spart litt på å få sydd i Tyrkia. Men om det er utan bøyler, og om du skal betale moms så blir vinninga noko lavare. Du får legge ut bilete av det ferdige produktet, så blir det nok lettare å sjå om dette er eit produkt som tilsvarer eit 25.000 kroners eller eit 45.000 kroners produkt:-)

Jeg betalte 15000,- for ny Sprayhood i år i norge, inkluderte å lage mal på båten.

Den absolutt aller nyttigste formen for vinskjermer du kan få, er semiflexible solcelle paneler, som da genererer strøm for deg i samme slengen. Type feks sånne : https://www.sparelys.no/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=39&page=shop.product_details&flypage=flypage_ny.tpl&product_id=2007&category_id=26&gclid=Cj0KCQjwvOzOBRDGARIsAICjxocStlAuXkFtVc7xwsj5Rx7f-CsuM9V_iO5XKcy6rNJtD-F6FEzLe3waAmONEALw_wcB&vmcchk=1&Itemid=39

img_1581.jpg

Redigert av Erik (see edit history)

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...