Jump to content

Edit History

Hakkannen

Hakkannen

Jeg har ikke vannlås på påfyllingsslangene hos meg, har tre vanntanker med separate påfyllinger (Beneteau Oceanis 1992-mod.). Kan ikke se noen grunn for å ha vannlås på en påfyllingsslange som man i tillegg lukker etter påfylling. Ville ha kortet ned slangen slik at du får direkte fall (så langt det går), så slipper du stikke slangen nedi + unngår få gammelt vann som har ligget og skvulpet i slangen oppi vanntanken. Med mindre det er en annen praksis ved påfylling fra siden av båten da, hos meg er alle påfyllinger unntatt diesel fra dekk.

Hakkannen

Hakkannen

Jeg har ikke vannlås på påfyllingsslangene hos meg, har tre vanntanker med separate påfyllinger (Beneteau Oceanis 1992-mod.). Kan ikke se noen grunn for å ha vannlås på en påfyllingsslange som man i tillegg lukker etter påfylling. Ville ha kortet ned slangen slik at du får direkte fall (sa langt det går), så slipper du stikke slangen nedi + unngår få gammelt vann som har ligget og skvulpet i slangen oppi vanntanken. Med mindre det er en annen praksis ved påfylling fra siden av båten da, hos meg er alle påfyllinger unntatt diesel fra dekk.

• Create New...