Kjellg
hanto1 skrev 35 minutter siden:Ble grepet av stemningen så da bestilte jeg også noen deler fra UK.
Da er det bare å vente på at varmeren skal havarere..
Hadde liten tro på Mikuni og mente det var noe japansk ( rust) ræl, men har heldigvis tatt grundig feil. 12 år uten en feiltenning eller slukking er absolutt innafor.
Hadde akkurat samme "følelse" første gang jeg hørte om dem. Men nå er jeg skråsikker på at dette er noe av det beste du får av varmere. Grei å skru på og god deletilgang, dog ikke i Norge. En nabobåt av meg hadde samme varmer som da stoppet etter noen tusen timer. Verkstedet skulle først ha 8000kr for å reparere, men ringte etter 2 dager og sa at de ikke fikk tak i deler. Jeg fikk den av han og demonterte den, renset og skiftet deler for 1200kr. Går som en klokke nå. Varmeren hadde forøvrig aldri vært åpnet. Om man samtidig driver litt prevantivt vedlikehold og passer på å hovedsakelig kjøre den på fullt så den ikke kokser, så tror jeg nesten den er evigvarende. Mener jeg så en plass at varmeveksler skal byttes med gjevne mellomrom, tror det dreide seg om 10 år.
Redigert
Når den begynner å ryke litt ved oppstart og stopp, så er det et signal om koks i brennkammeret. Bare å åpne opp og gjøre rent så går den leenge igjen :) Blir aldri å kvitte meg med mine brennere. :)