Jump to content

Edit History

kdtran

kdtran


rettet opp i ørtifjorten skrivefeil og dårlige beskrivelser

I og med at du har en P286 tipper jeg det står 4x serie motorer i båten din?

I så tilfelle er verktøyet for å sette på plass hylsen igjen en dor, som er tilpasset i lengde slik at den dytter ned hylsen samtidig som den slår ned stålringen som sammen med to o-ringer holder denne på plass og samtidig tetter mot vannkanalen i eksosmanifolden.

Hylseuttrekkeren til VP er forøvrig elendig, i hvert fall dersom du bruker den slik det står beskrevet i servicemanualen.

Etter å ha skadet verktøyet på grensen til at det ble helt ødelagt, endte jeg opp med å kjøpe meg en lagertrekker fra Biltema som jeg brukte til å trekke stålringene med.

Etter det var det enkelt å trekke hylsene med VP verktøyet.

 

Lite tips:

Pass på at du får med deg den lille o-ringen som tetter mellom hylse og forbrenningskammer når du trekker hylsen ut.

Den har det med å bli sittende igjen i toppen, og "går litt i ett" med omgivelsene, så jeg hadde problemer med å se dem og begynte å lure på om beskrivelsen i service manualen var feil.

Når jeg først fant dem løsnet de greit ved bruk av tynt skrujern, og ståltråd med krok på enden for å fiske dem ut av toppen.

 

IMG_2159.JPG.90bc35c5ec05bc3e06d80032997aa05c.JPG

Bildet viser VP doren. Den blanke ringen under doren er stålringen som komprimerer pakningene og holder hylsen på plass. Bildet er tatt under montering av stålringene, så hylsen til venstre i bildet er uten stålring

 

 

kdtran

kdtran

I og med at du har en P286 tipper jeg det står 4x serie motorer i båten din?

I så tilfelle er verktøyet for å sette på plass hylsen igjen er en dor, som er tilpasset i lengde slik at den dytter ned hylsen samtidig som den slår ned stålringen som sammen med to o-ringer holder denne på plass og samtidig tetter mot vannkanalen i eksosmanifolden.

Hylseuttrekkeren til VP er forøvrig elendig, i hvert fall dersom du bruker den slik det står beskrevet i servicemanualen.

Etter å ha skadet verktøyet på grensen til at det ble helt ødelagt, endte jeg opp med å kjøpe meg en lagertrekker fra Biltema som jeg brukte til å trekke stålringene med.

Etter det var det enkelt å trekke hylsene med VP verktøyet.

 

Lite tips:

Pass på at du får med deg den lille o-ringen som tetter mellom hylse og forbrenningskammer når du trekker hylsen ut.

Den har det med å bli sittende igjen i toppen, og "går litt i ett" med omgivelsene, så jeg hadde problemer med å se dem og begynte å lure på om beskrivelsen i service manualen var feil.

Når jeg først fant dem løsnet de greit ved bruk av tynt skrujern, og ståltråd med krok på enden for å fiske dem ut av toppen.

 

IMG_2159.JPG.90bc35c5ec05bc3e06d80032997aa05c.JPG

Bildet viser VP doren. Den blanke ringen under doren er stålringen som komprimerer pakningene og holder hylsen på plass. Bildet er tatt under montering av stålringene, så hylsen til venstre i bildet er uten stålring

 

 

kdtran

kdtran

I og med at du har en P286 tipper jeg det står 4x serie motorer i båten din?

I så tilfelle er verktøyet for å sette på plass hylsen igjen er en dor, men den bunner ikke i hylsa. 

Doren brukes til å slå ned stålringen som sammen med to o-ringer holder hylsen på plass og samtidig tetter mot vannkanalen i eksosmanifolden.

Hylseuttrekkeren til VP er forøvrig elendig, i hvert fall dersom du bruker den slik det står beskrevet i servicemanualen.

Etter å ha skadet verktøyet på grensen til at det ble helt ødelagt, endte jeg opp med å kjøpe meg en lagertrekker fra Biltema som jeg brukte til å trekke stålringene med.

Etter det var det enkelt å trekke hylsene med VP verktøyet.

 

Lite tips:

Pass på at du får med deg den lille o-ringen som tetter mellom hylse og forbrenningskammer når du trekker hylsen ut.

Den har det med å bli sittende igjen i toppen, og "går litt i ett" med omgivelsene, så jeg hadde problemer med å se dem og begynte å lure på om beskrivelsen i service manualen var feil.

Når jeg først fant dem løsnet de greit ved bruk av tynt skrujern, og ståltråd med krok på enden for å fiske dem ut av toppen.

 

IMG_2159.JPG.90bc35c5ec05bc3e06d80032997aa05c.JPG

Bildet viser VP doren. Den blanke ringen under doren er stålringen som komprimerer pakningene og holder hylsen på plass. Bildet er tatt under montering av stålringene, så hylsen til venstre i bildet er uten stålring

 

 

kdtran

kdtran

I og med at du har en P286 tipper jeg det står 4x serie motorer i båten din?

I så tilfelle er verktøyet for å sette på plass hylsen igjen er en dor, men den bunner ikke i hylsa. 

Doren brukes til å slå ned stålringen som sammen med to o-ringer holder hylsen på plass og samtidig tetter mot vannkanalen i eksosmanifolden.

Hylseuttrekkeren til VP er forøvrig elendig, i hvert fall dersom du bruker den slik det står beskrevet i servicemanualen.

Etter å ha skadet verktøyet på grensen til at det ble helt ødelagt, endte jeg opp med å kjøpe meg en lagertrekker fra Biltema som jeg brukte til å trekke stålringene med.

Etter det var det enkelt å trekke hylsene med VP verktøyet.

 

Lite tips:

Pass på at du får med deg den lille o-ringen som tetter mellom hylse og forbrenningskammer når du trekker hylsen ut.

Den har det med å bli sittende igjen i toppen, og "går litt i ett" med omgivelsene, så jeg hadde problemer med å se dem og begynte å lure på om beskrivelsen i service manualen var feil.

Når jeg først fant dem løsnet de greit ved bruk av tynt skrujern, og ståltråd med krok på enden for å fiske dem ut av toppen.

 

IMG_2159.JPG.90bc35c5ec05bc3e06d80032997aa05c.JPG



×
×
  • Create New...