Jump to content

Hvor mye tåler en båthenger – vinterlagring

goldy

Recommended Posts

Vinteren nærmer seg igjen, og jeg begynner å bekymre meg for båten som står på henger utenfor kjøkkenvinduet mitt. Nå kommer snøen snart, og det jeg lurer på er hvor mye en henger egentlig tåler uten å ta skade på fjærer/hjul osv? Må vi nødt til å ha presenning på et stativ så vann og snø kan renne av, eller kan vi bare la den stå som den er?

Redigert av goldy (see edit history)

Jeg har en båt på ei båtvogn som egentlig er alt for liten til båten, så vognen er ganske overlastet. Den står på samme plass igjennom hele vinteren uten noe form for ekstra støtte, og båten er ikke tildekt med noe, så snø og regn havner i båten. På våren når jeg skal sette ut båten, så merker jeg ikke noe spesielt unormalt på båtvognen og hjulene virker like runde som før. Har jeg bare hatt flaks?

Redigert av bellen (see edit history)
bellen skrev for 22 timer siden:

. På våren når jeg skal sette ut båten, så merker jeg ikke noe spesielt unormalt på båtvognen og hjulene virker like runde som før. Har jeg bare hatt flaks?

Nei, bare mangel på mange nok blå  over lengere tid med slangeløse.  

Uansett bør en jekke opp og snurre på hjulene iblant, så vil en ha mulighet til å unngå å stå langs veien med lagerhavari.

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...