goldy Startet 13.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 13.Oktober.2017 (redigert) Vinteren nærmer seg igjen, og jeg begynner å bekymre meg for båten som står på henger utenfor kjøkkenvinduet mitt. Nå kommer snøen snart, og det jeg lurer på er hvor mye en henger egentlig tåler uten å ta skade på fjærer/hjul osv? Må vi nødt til å ha presenning på et stativ så vann og snø kan renne av, eller kan vi bare la den stå som den er? Redigert 13.Oktober.2017 av goldy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 13.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2017 hvis du vil ha runde hjul til våren, så setter du den på bukker så hjulene er løftet fra bakken. Sitér dette innlegget Link to post
pacuare Svart 13.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2017 Enig med kommentaren over, setter alltid hengeren på bukker ved opplag. Sitér dette innlegget Link to post
Dr Nelson Svart 13.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2017 Har disse noe for seg? http://www.biltema.no/no/Fritid/Campingvogn-og-bobil/Sikkerhet/Dekkplate-2000034786/ Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 13.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2017 Har båten på henger under opplag på vinteren og hever hengeren en del slik at jeg tar av mye vekt, men ikke slik at hjulene henger i luften. Har fungert bra i ti år det og hjulene er fortsatt runde. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Krimart Svart 13.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2017 (redigert) Som nevnt, jekke opp og sette den på bukker, eventuelt legge noe annet under så den ikke står på bare hjulene alene. Vil også anbefale et stativ med en presenning på, så du slipper snø og is på dekk/ cockpit. Redigert 13.Oktober.2017 av Krimart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 13.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2017 (redigert) Jeg har en båt på ei båtvogn som egentlig er alt for liten til båten, så vognen er ganske overlastet. Den står på samme plass igjennom hele vinteren uten noe form for ekstra støtte, og båten er ikke tildekt med noe, så snø og regn havner i båten. På våren når jeg skal sette ut båten, så merker jeg ikke noe spesielt unormalt på båtvognen og hjulene virker like runde som før. Har jeg bare hatt flaks? Redigert 13.Oktober.2017 av bellen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KSE Svart 13.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2017 Hjula er ein ting, men hjul lagera vil helle ikkje ha godt av å stå i ro heile vinteren, med belastning. Opp på bukkar er ei god løysing. Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 13.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2017 Er kanskje lurt å spørre TS hva slags båt det er snakk om? Er det en 8 fots Pioner-jolle eller en 26 fots seilbåt er det nok forskjell... Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 14.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2017 (redigert) bellen skrev for 22 timer siden: . På våren når jeg skal sette ut båten, så merker jeg ikke noe spesielt unormalt på båtvognen og hjulene virker like runde som før. Har jeg bare hatt flaks? Nei, bare mangel på mange nok blå over lengere tid med slangeløse. Uansett bør en jekke opp og snurre på hjulene iblant, så vil en ha mulighet til å unngå å stå langs veien med lagerhavari. Redigert 14.Oktober.2017 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
gjeldfri Svart 16.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2017 Jeg jekker opp, setter bukker under akselen, og skrur av hjulene. Da blir det vanskeligere for tjuvraddene også. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.