Jump to content

Edit History

Olepo

Olepo

Hei! Jeg vil ikke anbefale å bruke denne spylemuffen på et DPH drev. Har selv tidligere brukt slik muffe fra Maritim på en 115 hk utenbords - og syntes ikke det fungerte optimalt. Den klemte litt dårlig rundt vanninntaket og løsnet/forskjøv seg når det ble litt vibrasjoner, måtte  derfor prøve å sikre den med strips/stropper. Vil ikke risikere tørrkjøring hvis tilførselen blir for liten. (Dette var riktignok en tidligere utgave muffe med litt annen utforming enn den i linken).

Jeg vil tro at en D6 også gjerne slurper i seg noe mer vann enn en middels utenbordsmotor som disse muffene er beregnet på. Jeg har selv en D4 - og 20 liter vann forsvinner relativt fort..

 

Selv benytter jeg metoden Eureka + HansO beskriver: Demonterer drevet og kobler en slange/rør til s-slangen. Putter rør/slange i en stor murerbøtte med tilførsel fra hageslange og kjører med ferskvann en halvtimes tid. Tømmer bøtta og fyller den med frostvæskeblanding, starter og lar motor gå til det kommer blått vann ut eksosen - ferdig konservert. Kan også utføres uten å demontere drev, men jeg tar det vanligvis av uansett.

 

Får riktignok ikke kjørt ferskvann gjennom drevet med denne metoden, men er jo mulig å spyle gjennom "bakveien" når s-slangen er demontert. Eventuelt rigge til med et vannbad som HansO beskriver.

 

 

Olepo

Olepo

Hei! Jeg vil ikke anbefale å bruke denne spylemuffen på et DPH drev. Har selv tidligere brukt slik muffe fra Maritim på en 115 hk utenbords - og syntes ikke det fungerte optimalt. Den klemte litt dårlig rundt vanninntaket og løsnet/forskjøv seg når det ble litt vibrasjoner, måtte  derfor prøve å sikre den med strips/stropper. Vil ikke risikere tørrkjøring hvis tilførselen blir for liten. (Dette var riktignok en tidligere utgave muffe med litt annen utforming enn den i linken).

Jeg vil tro at en D6 også gjerne slurper i seg noe mer vann enn en utenbordsmotor som disse muffene er beregnet på. Jeg har selv en D4 - og 20 liter vann forsvinner relativt fort..

 

Selv benytter jeg metoden Eureka + HansO beskriver: Demonterer drevet og kobler en slange/rør til s-slangen. Putter rør/slange i en stor murerbøtte med tilførsel fra hageslange og kjører med ferskvann en halvtimes tid. Tømmer bøtta og fyller den med frostvæskeblanding, starter og lar motor gå til det kommer blått vann ut eksosen - ferdig konservert. Kan også utføres uten å demontere drev, men jeg tar det vanligvis av uansett.

 

Får riktignok ikke kjørt ferskvann gjennom drevet med denne metoden, men er jo mulig å spyle gjennom "bakveien" når s-slangen er demontert. Eventuelt rigge til med et vannbad som HansO beskriver.

 

 

Olepo

Olepo

Hei! Jeg vil ikke anbefale å bruke denne spylemuffen på et DPH drev. Har selv tidligere brukt slik muffe fra Maritim på en 115 hk utenbords - og syntes ikke det fungerte optimalt. Den klemte litt dårlig rundt vannintaket og løsnet/forskjøv seg når det ble litt vibrasjoner, måtte  derfor prøve å sikre den med strips/stropper. Vil ikke risikere tørrkjøring hvis tilførselen blir for liten. (Dette var riktignok en tidligere utgave muffe med litt annen utforming enn den i linken).

Jeg vil tro at en D6 også gjerne slurper i seg noe mer vann enn en utenbordsmotor som disse muffene er beregnet på. Jeg har selv en D4 - og 20 liter vann forsvinner relativt fort..

 

Selv benytter jeg metoden Eureka + HansO beskriver: Demonterer drevet og kobler en slange/rør til s-slangen. Putter rør/slange i en stor murerbøtte med tilførsel fra hageslange og kjører med ferskvann en halvtimes tid. Tømmer bøtta og fyller den med frostvæskeblanding, starter og lar motor gå til det kommer blått vann ut eksosen - ferdig konservert. Kan også utføres uten å demontere drev, men jeg tar det vanligvis av uansett.

 

Får riktignok ikke kjørt ferskvann gjennom drevet med denne metoden, men er jo mulig å spyle gjennom "bakveien" når s-slangen er demontert. Eventuelt rigge til med et vannbad som HansO beskriver.

 

 

Olepo

Olepo

Hei! Jeg vil ikke anbefale å bruke denne spylemuffen på et DPH drev. Har selv tidligere brukt slik muffe fra Maritim på en 115 hk utenbords - og syntes ikke det fungerte optimalt. Den klemte litt dårlig rundt vannintaket og løsnet/forskjøv seg når det ble litt vibrasjoner, måtte  derfor prøve å sikre den med strips/stropper. Vil ikke risikere tørrkjøring hvis tilførselen blir for liten. (Dette var riktignok en tidligere utgave muffe med litt annen utforming enn den i linken).

 

Selv benytter jeg metoden Eureka + HansO beskriver: Demonterer drevet og kobler en slange/rør til s-slangen. Putter rør/slange i en stor murerbøtte med tilførsel fra hageslange og kjører med ferskvann en halvtimes tid. Tømmer bøtta og fyller den med frostvæskeblanding, starter og lar motor gå til det kommer blått vann ut eksosen - ferdig konservert. Kan også utføres uten å demontere drev, men jeg tar det vanligvis av uansett.

 

Får riktignok ikke kjørt ferskvann gjennom drevet med denne metoden, men er jo mulig å spyle gjennom "bakveien" når s-slangen er demontert. Eventuelt rigge til med et vannbad som HansO beskriver.

 

 



×
×
  • Create New...