Jump to content

Sprekker i akterspeilet på ny Aqua Marina gummibåt

Rotorrex400

Recommended Posts

DBBCDB64-ABA8-4FCB-889D-E3B4392C0189.jpeg.7a45c2498cbc78d16a07a83d3b84c0a5.jpeg

Hei, for ikke lenge siden kjøpte jeg meg ny gummibåt i Bergen. Etter noen turer på vannet har det begynt å sprekke sånn som dere ser på bildet, både bak og på andre siden av hullet også. Er dette fare for at det kan sprekke mer med tiden. Og hva kan jeg gjøre for å få vekk sprekkene?

Kommentar fra moderator:
Tittelen er redigert, var opprinnelig "Sprekker bak på ny gummibåt.". Alle må vennligst lese reglene for Båtforumet før man poster.
Tips: Skriv tittelen slik du ville formulert deg om du henvendte deg muntlig til en båtkyndig bekjent.

jepp , etterhvert som at vannet finner veien inn der det har flasset og sprukket, så vil det nok bare balle på seg og bli værre.    For meg ser det ut til at det er brukt en maling som ikke er egnet til formålet, og som heller ikke er påført med bra grunnarbeid.  

Og da tror jeg ikke det hjelper all verden å smøre noe på utsida.. 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Hva med å slipe vekk det som er løst og la alt tørke til sommeren nærmer seg? Hyppig bytte av husholdningspapir som blir rullet sammen og dyttet inni hullene den første tiden kan kanskje hjelpe på å få ut fuktigheten hurtigere?

Like før sjøsetting male over og sette inn skroggjennomføringer av type vist under her?  Ja selvfølgelig kappe de på lengden. Burde sørge for at endeveden ikke blir stående helt åpen.

https://www.maritim.no/trudesign-skroggjennomforing-1#.WfrjU0xFyUk

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...