Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Fin liste du har der. I tillegg ville jeg:

Skyllet godt gjennom toalett og septik med ferskvann og passende såpe (zalo feks). Fyll opp tanken med ferskvann, lå stå et døgn. Tøm, Gjenta. 

kjørt frostvæske inn i motor og  toalettet via sjøvannsinntakene. (Frostvæske i bøtte, steng sjøvannsinntaket, ta slangeme av sjøvannsinntakene, sug opp frostvæakse fra bøtte). Motoren stopper du når frostvæske kommer ut av eksosen. 

Ta slangene av ferskvannspumpa så det ikke står vann i den

har du utvendig dusj, ta av dusjhodet, blås vannet tilbake ut av blandebatteriet ( det bør gå fint når slangene til ferskvannspumpa er tatt av. )

lade batteriene

om du har seildrev får du neppe bytta olje uten å løfte båten. Olja tappes fra bunnen av drevet. Ikke mye olje man får sugd opp med pumpe er min erfaring. 

Steng alle ventiler på skroggjennomføringene dine. 

Selvom det er Bergen ville jeg altså klargort båten for frost og strømbrudd  

toppet opp diesletanken for å minimere kondens i tanken. IKKE bruk bildiesel,  den inneholder biodiesel som ikke tåler lagring. 

Bitteliten

Bitteliten

kjørt frostvæske inn i motor og  toalettet via sjøvannsinntakene. (Frostvæske i bøtte, ta slangeme av sjøvannsinntakene, sug opp frostvæakse fra bøtte). Motoren stopper du når frostvæske kommer ut av eksosen. 

har du utvendig dusj, ta av dusjhodet, blås vannet tilbake ut av blandebatteriet ( det bør gå fint når slangene til ferskvannspumpa er tatt av. )

lade batteriene

om du har seildrev får du neppe bytta olje uten å løfte båten. Olja tappes fra bunnen av drevet. Ikke mye olje man får sugd opp med pumpe er min erfaring. 

toppet opp diesletanken for å minimere kondens i tanken. IKKE bruk bildiesel,  den inneholder biodiesel som ikke tåler lagring. 

Bitteliten

Bitteliten

kjørt frostvæske inn i motor og  toalettet via sjøvannsinntakene. (Frostvæske i bøtte, ta slangeme av sjøvannsinntakene, sug opp frostvæakse fra bøtte). Motoren stopper du når frostvæske kommer ut av eksosen. 

lade batteriene

toppet opp diesletanken for å minimere kondens i tanken. IKKE bruk bildielsen, den inneholder biodiesel som ikke tåler lagring. 

• Create New...