trondvif Startet 14.Oktober.2017 Del på Facebook Startet 14.Oktober.2017 (redigert) Hei! Har alltid vært fjellets mann, men på impuls kjøpte jeg min første båt tidligere i år. Dette er en Andy 20/21 ft. Opplevelsen har vært fantastisk, og jeg er helt hekta på båtlivet! Vurderer nå å kjøpe større båt enn det jeg har i dag. Skal ikke på voldsomt lange turer, men skal på mange i nærområdet :) Bankkontoen sier Bayliner. Bruker heller mer penger på drivstoff, selv om det selvfølgelig er ønskelig at det heller ikke koster mer enn det må. Vurderer disse to: https://www.finn.no/104997198 https://www.finn.no/97836222 Hvilken bør jeg kjøpe? Noen som har erfaringer eller synspunkter? Fordeler/ulemper? ? Redigert 14.Oktober.2017 av trondvif (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 14.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2017 (redigert) vel først og fremst så er ikkje desse to båtene akkurat i samme størrelseklasse. Den eine er en meter lenger og snart en halv meter bredere. Den minste av de hadde veldig mykje nytt som er kjekt da det er dyre ting med de båtene der er jaggu ikkje mykje fin når en ser de på fjorden. Det ser ut som de er kappet av på mål. Det blir jo et spørsmål om hvor mykje plass man trenger-vil ha. Det er jo klart at de største er mykje meir til båt på alle vis men du kan bare glemme den om du tenker den skal på tilhenger. Den mindre båten derimot går jo greit å traile, følger jo med tilhenger og? Det blir et spørsmål om hva plass en trenger og logistikken. Det blir tross alt mykje dyrere straks en ikkje kan fraktes på henger om den skal fraktes noe sted da. Er ikkje sikkert det er noe tema. Ikkje godt å vite for oss andre Redigert 14.Oktober.2017 av Knurrbart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 14.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2017 Jeg hadde en 2355 1997 model. Helt OK, men den er ikke 26 fot. Motoren er for liten i denne båten. Jeg ville valgt 26 foteren, mye mer båt. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
trondvif Svart 14.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2017 Takk for svar! Har mulighet til å frakte den største på opplagshenger de få meterene jeg trenger for å få den på service. Er dette båter som tåler å ligge ute hele året? Jeg ønsker meg en så lang sesong som overhodet mulig. Er ikke mye til vinter der jeg bor... Hva med bensinforbruk på disse? Ca det samme på disse to? Knurrbart, jeg synes spesielt 2655 er kjempefin, men smaken er som baken. Er dessverre litt pris som avgjør. Sitér dette innlegget Link to post
trondvif Svart 14.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2017 (redigert) Er det varme i 2655? Redigert 14.Oktober.2017 av trondvif (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
trondvif Svart 14.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2017 Faxen skrev for 2 timer siden: Jeg hadde en 2355 1997 model. Helt OK, men den er ikke 26 fot. Motoren er for liten i denne båten. Jeg ville valgt 26 foteren, mye mer båt. Hva mener du med at motoren er for liten? At drivstofforbruket blir enda høyere, eller at den ikke går fort nok? Sikkert mange «dumme» spørsmål for dere som har litt peiling, men er dessverre litt fersk i gamet... ? Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 14.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 14.Oktober.2017 (redigert) trondvif skrev for 1 time siden: Knurrbart, jeg synes spesielt 2655 er kjempefin, men smaken er som baken. Er dessverre litt pris som avgjør. Er så absolutt enig med deg ser. Var den andre eg ikkje synes er særlig pen om det var uklart. Om det er varme? nei ingen har vel varme installert som standard så det må du nesten høre med selger om. I hjemlandet er det vel heller tvertimot at det er ac som er montert. Nå er der ikkje bilde av motoren men mercruiser er typisk sjøvannskjølt så skal du ha varme med futt i så må det bli en dieselvarmer av et slag type webasto eber elns. angående det å ligge ute heile året. I utgangspunktet tåler jo alle båter å ligge ute heile året men det krever noe forberedelse. Det vil dog slite veldig på kalesjen og at båten vil bli veldig fuktig innvendig og noe mugg vil forekomme. Samt en havn i le for vinterstormane er jo et absolutt must. Et veldog vindfang i dissa høyhusa der. Redigert 14.Oktober.2017 av Knurrbart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
trondvif Svart 14.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Oktober.2017 (redigert) Hmm, vanskelig valg det her. Havna er absolutt litt i le, men litt vind er det uansett. Har også mulighet for å ligge fast tilkoblet strøm slik at vi kan ha litt varme på. Er litt spent på hvor fuktig det blir foran i en slik båt... Burde vel uansett hatt en opplagshenger, men det er ikke lett å finne til en båt over 23 ft. Den jeg har er muligens for liten fant jeg ut... Redigert 14.Oktober.2017 av trondvif (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 15.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 15.Oktober.2017 Du burde gå for bayliner 285 . Masse plass 4 faste køyer. Og dusj med ståhøyde på badet. Koster kun 270000. - ligger en på finn nå. Jeg har hatt slik i 8 år og vært veldig fornøyd. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
trondvif Svart 16.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober.2017 Jernklumpen skrev for 22 timer siden: Du burde gå for bayliner 285 . Masse plass 4 faste køyer. Og dusj med ståhøyde på badet. Koster kun 270000. - ligger en på finn nå. Jeg har hatt slik i 8 år og vært veldig fornøyd. Sett:) Skulle svært gjerne hatt en slik ja, men dessverre noe over budsjettet... Ny kalesje må også kjøpes. Det er vel ikke billig... Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 16.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2017 Trur man kan få fra statene for ca 12000 pluss statsavgift Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
trondvif Svart 16.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober.2017 Jernklumpen skrev for 4 timer siden: Trur man kan få fra statene for ca 12000 pluss statsavgift Blir vel ikke så mye billigere totalt sett? Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 16.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2017 Fikk pris på ny kalesje fra nams båtkalesjer på ca 25000 Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
trondvif Svart 16.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Oktober.2017 Jernklumpen skrev On 15.10.2017 at 9.23: Du burde gå for bayliner 285 . Masse plass 4 faste køyer. Og dusj med ståhøyde på badet. Koster kun 270000. - ligger en på finn nå. Jeg har hatt slik i 8 år og vært veldig fornøyd. Forresten en interresant måte å prøve å selge båten sin på.... Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 16.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 16.Oktober.2017 Det er vel lov og reklamere litt for et bra produkt Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
MajorAndy Svart 17.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2017 Jeg havde en 2655 fra samme år som den på Finn. Det er en fin båd til en lille familie og vi var ok glade for den. Forbruget er højt og det er ikke så let at få benzin som diesel hernede. Og ellers er jeg enig med Faxen. 2655 er mere båd. Dog ville jeg ikke lade den ligge ude hele året.. Sitér dette innlegget Link to post
trondvif Svart 17.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Oktober.2017 Takk for svar :) Er litt spent på forbruket ja... I følge diverse diskusjonsforum så varierer dette fra 30-90 liter i timen, selvfølgelig sett i sammenheng med fart. Sitér dette innlegget Link to post
Marida Svart 18.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2017 Svogeren skal selge en 96 mod 2355 med 260HK og ferskvannskjøling og to kalesjer, tror den går for under 200k Sitér dette innlegget Link to post
trondvif Svart 19.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Oktober.2017 Marida skrev for 18 timer siden: Svogeren skal selge en 96 mod 2355 med 260HK og ferskvannskjøling og to kalesjer, tror den går for under 200k Hvor i landet er det da? :) Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 19.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2017 Skal du bruke den til overnattingsturer velger du 2655. Angående forbruk. Vi har hatt 2855 med en deilig V8 bensin i 12 år. Brukes helger fra april/mai til oktober, og vi har hvert år hatt 2-3 ukers sommerferie. Bruker drivstoff for 12-18000 i året. Grovt regnet snitt på 2,5 l/nm. Noe nærmere bruk pr. time enn det kommer jeg ikke, og har for så vidt ikke interesse av heller. 2655 veier sikkert et tonn mindre, og derav lavere forbruk. (Var på Mallorca en uke nå i høstferien, og tror det kostet nærmere 40 lapper...... Bare sånn i perspektiv.....) Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 19.Oktober.2017 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2017 Ben Sin skrev 52 minutter siden: Skal du bruke den til overnattingsturer velger du 2655. Angående forbruk. Vi har hatt 2855 med en deilig V8 bensin i 12 år. Brukes helger fra april/mai til oktober, og vi har hvert år hatt 2-3 ukers sommerferie. Bruker drivstoff for 12-18000 i året. Grovt regnet snitt på 2,5 l/nm. Noe nærmere bruk pr. time enn det kommer jeg ikke, og har for så vidt ikke interesse av heller. 2655 veier sikkert et tonn mindre, og derav lavere forbruk. (Var på Mallorca en uke nå i høstferien, og tror det kostet nærmere 40 lapper...... Bare sånn i perspektiv.....) Har en viking Conquest på 42 fot som har omtrent samme forbruket diesel pr nautisk mil... Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
trondvif Svart 19.Oktober.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Oktober.2017 Ben Sin skrev for 8 timer siden: Skal du bruke den til overnattingsturer velger du 2655. Angående forbruk. Vi har hatt 2855 med en deilig V8 bensin i 12 år. Brukes helger fra april/mai til oktober, og vi har hvert år hatt 2-3 ukers sommerferie. Bruker drivstoff for 12-18000 i året. Grovt regnet snitt på 2,5 l/nm. Noe nærmere bruk pr. time enn det kommer jeg ikke, og har for så vidt ikke interesse av heller. 2655 veier sikkert et tonn mindre, og derav lavere forbruk. (Var på Mallorca en uke nå i høstferien, og tror det kostet nærmere 40 lapper...... Bare sånn i perspektiv.....) Synes ikke det der er så ille, og dessuten er det (i alle fall fo meg) verdt hver en krone :) Nå kommer jeg uansett til å sette bort servicer pga at jeg er idiot på motor, men er det registerreim/kjede på disse bensinmotorene? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.