Jump to content

Båtplass i Arendal ønskes!

Colin Archer 1903

Recommended Posts

Dessverre hadde ikke havnevesenet plass til en så stor seilbåt, dvs vi kunne jo legge den i gjestehavna, men det koster jo så blodet siler..... Hadde vært greit å unngå å måtte bruke hele feriebudsjettet på båtplass.....

Det er ikke sikkert at det er så galt med gjestehavna. I høysesongen er det skamdyrt, men utenfor sesongen er prisene helt anderledes. Tipper på rund 500,- i mnd. Og skal du leie båtplass til en drektig 44 foter tror jeg fort det blir 5-6 tusen i året. Jeg betaler 4000/året på Hisøya, 4 meteres bås på ei flytebrygge. Gjestehavna i Grimstad tror jeg tar 400,- pr mnd utenfor sesongen, spør "Perlen" eller "Bølgen", de baserer seg på bruk av gjstehavna. I sesongen må man finne andre løsninger, men med en 44 foter bor du vel i båten hele sesongen og kan ligge andre steder, f.eks. på seilerhytta, tror det er gratis for medlemmer i ASF å ligge der. Hvor ligger båten din?

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Den er ennå i tønsberg, har ikke fått den nedover ennå. Har fått en plass på tromøya midlertidig, men det blir en bøye og hekkfortøyning til en brygge. Det er egentlig helt ok, men kan bli litt tricky å bakke den inn mellom bøye og en brygge på siden. Det er for trangt til å snu i bøya. Får prøve litt forskjellig når jeg kommer ned.

Hadde vert fint med en grei kai eller no. Noen som kjenner prisene i Grimstad??

Noen som kjenner prisene i Grimstad??

<{POST_SNAPBACK}>

Forsøk Havnevesenet på telefon 37 04 05 93 eller 37 25 01 69. Ellers kan kanskje Turistkontoret på 37 09 16 51 eller 37 25 01 68 gi deg direktenummeret til mobilen til gjestehavna som sikkert kan gi opplysninger.

Tillegg:

Så nettopp på nettsidene til gjestehavna, og der opplyste de at havnevesenet på tlf 37 25 01 69 måtte kontaktes ved langtidsleie utenom sommersesongen. Se link til gjestehavna på www.grimstad.net .

Redigert av jada (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...