Jump to content

Edit History

toholthe

toholthe

Ok, tror jeg skjønner. Du foreslår et ekstra rele mellom start og thruster som er styrt av dynamo. Mastervolt skilleren som skiller mellom start, forbruk og thruster i dag skal da bare lede strøm til start og forbruk?

Blir en del mer mikk makk ja, men billigere enn to batt i baugen. 

 

Prøvd å tegne opp. Stemmer dette?

 

hvis det er sånn at disse relene er styrt av D+ på dynamo. Hvorfor trekker jeg ikke av både start og forbruk når jeg kjører thruster og motoren går i dag da. Alt kobles vel sammen? Går strømmen bare en vei i disse mastervolt/Victron greiene? Jeg tror ikke jeg skjønner hvordan en mastervolt/Victron batteriskiller fungerer. For meg ser de like ut.

 

 

I dag:

 

19EB1C91-2DD4-4948-A495-10C6EAC16372.jpeg.83a19d5fbf22ba1d58214308f2d85289.jpeg

 

 

Nytt opplegg:

14D6411E-E3FE-46F3-B74A-A59AAFF4FA10.jpeg.0d48f7d11babf3d8651c917c85ef120b.jpeg

 

toholthe

toholthe

Ok, tror jeg skjønner. Du foreslår et ekstra rele mellom start og thruster som er styrt av dynamo. Mastervolt skilleren som skiller mellom start, forbruk og thruster i dag skal da bare lede strøm til start og forbruk?

Blir en del mer mikk makk ja, men billigere enn to batt i baugen. 

 

Prøvd å tegne opp. Stemmer dette?

 

hvis det er sånn at disse relene er styrt av D+ på dynamo. Hvorfor trekker jeg ikke av både start og forbruk når jeg kjører thruster og motoren går da. Alt kobles BEL sammen? Går strømmen bare en vei i disse mastervolt/Victron greiene? Jeg tror ikke jeg skjønner hvordan en mastervolt/Victron batteriskiller fungerer. For meg ser de like ut.

 

 

I dag:

 

19EB1C91-2DD4-4948-A495-10C6EAC16372.jpeg.83a19d5fbf22ba1d58214308f2d85289.jpeg

 

 

Nytt opplegg:

14D6411E-E3FE-46F3-B74A-A59AAFF4FA10.jpeg.0d48f7d11babf3d8651c917c85ef120b.jpeg

 



×
×
  • Create New...