Jump to content

Edit History

Joerg Becker

Joerg Becker

Seilars skrev for 2 timer siden:

 og victron sin med 0,002-0,1V er  også veldig bra for ladingen.
 

0,02V
Det er en 0 for mye.

---------------------------------

 

Men da er vi tilbake på null, og det er bra.

 

Et tips for de som ikke har tykke kabel mm., eller lite plass for å strekke tykke kabel.
Med ordentlig dimensjonerte batterier i baugen finnes det ikke noe nevneverdig utlading
= ikke noe behov for egen lader men kun utjevning av det lille som mangler etter bruk av thrusterbatteriet

Sterling tilbyr en såkalt BM / Battery Maintainer.

Den oppfører seg som en transformator (følger inngående karakteristikk), danner galvanisk skille,

og leverer (avhengig type / spenning) maks enten 1, eller 3 A til sekundærbatteriet.

Og pga. bare lite strøm kan man nøye seg med gjennomsnittlig 2,5mm² som tilkobling.

Finnes som 12-12V, 12-24V, 24-24V, og 24-12V.

 

:seeya:
Jørg

Joerg Becker

Joerg Becker

Seilars skrev for 2 timer siden:

 og victron sin med 0,002-0,1V er  også veldig bra for ladingen.
 

0,02V
Det er en 0 for mye.

---------------------------------

 

Men da er vi tilbake på null, og det er bra.

 

Et tips for de som ikke har tykke kabel mm., eller lite plass for å strekke tykke kabel.
Med ordentlig dimensjonerte batterier i baugen finnes det ikke noe nevneverdig utlading
= ikke noe behov for egen lader men kun utjevning av det lille som mangler etter bruk av thrusterbatteriet

Sterling tilbyr en såkalt BM / Battery Maintainer.

Den oppfører seg som en transformator (følger inngående karakteristikk), danner galvanisk skille,

og leverer (avhengig type / spenning) maks enten 1, eller 3 A til sekundærbatteriet.

Og pga. bare lite strøm kan man nøye seg med gjennomsnittlig 2,5mm² som tilkobling.

Finnes som 12-12V, 12-24V, 24-24V, og 24-12V.

 

:seeya:
Jörg

Joerg Becker

Joerg Becker

Seilars skrev for 2 timer siden:

 og victron sin med 0,002-0,1V er  også veldig bra for ladingen.
 

0,02V
Det er en 0 for mye.

---------------------------------

 

Men da er vi tilbake på null, og det er bra.

 

Et tips for de som ikke har tykke kabel mm., eller lite plass for å strekke tykke kabel.
Med ordentlig dimensjonerte batterier i baugen finnes det ikke noe nevneverdig utlading
= ikke noe behov for egen lader men kun utjevning av det lille som mangler etter bruk av thrusterbatteriet

Sterling tilbyr en såkalt BM / Battery Maintainer.

Den oppfører seg som en transformator (følger inngående karakteristikk), danner galvanisk skille,

og leverer (avhengig type / spenning) maks enten 1, eller 3 A til sekundærbatteriet.

Og pga. bare lite strøm kan man nøye seg med gjennomsnittlig 2,5mm² som tilkobling.

Finnes som 12.12V, 12-24V, 24-24V, og 24-12V.

 

:seeya:
Jörg



×
×
  • Create New...