Jump to content

Edit History

adeneo

adeneo

X10an skrev for 23 timer siden:

A10 propell gir meg "høyeste" utveksling med dagens oppsett, men selv dette er 8-10 knop unna målet. Det er mange veier til Rom, alt fra spesiallaget propell (da raser sikkert drevet med 800NM fra motor) til annen motor eller nytt drev.

 

Hvilken motor har du?

Kjører du virkelig aluminiumspropeller på en motor med 800 newtonmeter?

 

Nå har jo A10 propellene for lengst gått ut, de nye oppgraderte aluminiumspropellene heter J10, men på en motor med over 240 hester sier Volvo at man alltid skal kjøre rustfrie propeller.

 

Har du forsøkt C7 propeller?

 

Man får jo ingenting i den ene enden, uten å gi noe i den andre enden. Du kan øke toppfarten, men det vil gå ut over akselerasjon, og kanskje også andre ting.

 

Å montere et reduksjonsgir feil vei, mellom motor og drev, høres for meg ut som en Reodor-løsning som neppe holder særlig lenge?

 

Den eneste andre utvekslingen til et AQ290DP drev er vel 2.30:1, som sikkert ikke hjelper stort, så du bør nok vurdere et drevbytte i stedet.

adeneo

adeneo

X10an skrev for 23 timer siden:

A10 propell gir meg "høyeste" utveksling med dagens oppsett, men selv dette er 8-10 knop unna målet. Det er mange veier til Rom, alt fra spesiallaget propell (da raser sikkert drevet med 800NM fra motor) til annen motor eller nytt drev.

 

Hvilken motor har du?

Kjører du virkelig aluminiumspropeller på en motor med 800 newtonmeter?

 

Nå har jo A10 propellene for lengst gått ut, de nye oppgraderte aluminiumspropellene heter J10, men på en motor med over 240 hester sier Volvo at man alltid skal kjøre rustfrie propeller.

 

Har du forsøkt C7 propeller?

 

Man får jo ingenting i den ene enden, uten å gi noe i den andre enden. Du kan øke toppfarten, men det vil gå ut over akselerasjon, og kanskje også andre ting.

 

Å montere et reduksjonsgir feil vei, mellom motor og drev, høres for meg ut som en Reodor-løsning som neppe holder særlig lenge?

 

Den eneste andre utvekslingen til et AQ290DP drev er vel 2.30:1, som sikkert ikke hjelper stor, så du bør nok vurdere et drevbytte i stedet.

adeneo

adeneo

X10an skrev for 23 timer siden:

A10 propell gir meg "høyeste" utveksling med dagens oppsett, men selv dette er 8-10 knop unna målet. Det er mange veier til Rom, alt fra spesiallaget propell (da raser sikkert drevet med 800NM fra motor) til annen motor eller nytt drev.

 

Hvilken motor har du?

Kjører du virkelig aluminiumspropeller på en motor med 800 newtonmeter?

 

Nå har jo A10 propellene for lengst gått ut, de nye oppgraderte aluminiumspropellene heter J10, men på en motor med over 240 hester sier Volvo at man alltid skal kjøre rustfrie propeller.

 

Har du forsøkt C7 propeller?

 

Man får jo ingenting i den ene enden, uten å gi noe i den andre enden. Du kan øke toppfarten, men det vil gå ut over akselerasjon, og kanskje også andre ting.

 

Å montere et reduksjonsgir feil mellom motor og drev, høres for meg ut som en Reodor-løsning som neppe holder særlig lenge?

 

Den eneste andre utvekslingen til et AQ290DP drev er vel 2.30:1, som sikkert ikke hjelper stor, så du bør nok vurdere et drevbytte i stedet.

adeneo

adeneo

X10an skrev for 23 timer siden:

A10 propell gir meg "høyeste" utveksling med dagens oppsett, men selv dette er 8-10 knop unna målet. Det er mange veier til Rom, alt fra spesiallaget propell (da raser sikkert drevet med 800NM fra motor) til annen motor eller nytt drev.

 

Hvilken motor har du?

Kjører du virkelig aluminiumspropeller på en motor med 800 newtonmeter?

 

Nå har jo A10 propellene for lengst gått ut, de nye oppgraderte aluminiumspropellene heter J10, men på en motor med over 240 hester sier Volvo at man alltid skal kjøre rustfrie propeller.

 

Har du forsøkt C7 propeller?

 

Man får jo ingenting i den ene enden, uten å gi noe i den andre enden. Du kan øke toppfarten, men det vil gå ut over akselerasjon, og kanskje også andre ting.

 

Å montere et reduksjonsgir feil mellom motor og drev, høres for meg ut som en Reodor-løsning som neppe holder særlig lenge?

 



×
×
  • Create New...