Jump to content

Brannfarlige batterier i ICE Smartrouter W1

Lars H.

Recommended Posts

Sitert fra VG idag:

Sitat

10.000 ruter-batterier kan være brannfarlige

Telekomselskapet ice.net har bedt om lag 10.000 kunder om å fjerne batteriet som sitter i rutere av typen «W1, skriver NTB.

Grunnen til det er at de kan være brannfarlige.

Og her hva ICE selv sier på sin fjesbokside:

Sitat

VIKTIG informasjon om vår mobilt bredbåndsrouter «W1»:

Vi har nylig oppdaget at enkelte batterier som brukes i våre W1-routere kan ha en defekt. Batteriet må fjernes fra routeren snarest mulig. Kunder som har denne routertypen vil motta informasjon via e-post og brev.

W1-Routeren kan fremdeles brukes med strømkabel. Kunder med behov for å bruke routeren uten strømtilkobling, må kontakte vårt dedikerte Mobilt Bredbånd-team på telefon: 69 01 60 30 eller e-post: W1@ice.net. Se også https://ice.no/w1.

Våre mest solgte routere, Smartrouter «A1» og Minirouter, produseres av en annen leverandør og er ikke berørt av batteridefekten. Du kan enkelt se på etiketten på baksiden, hvilken type router du har.

Enda mer info på ICE sin egen hjemmeside  https://www.ice.no/w1/

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Har Ruteren navn og  modell?

https://www.ice.no/w1/

Kan jeg sette et annet batteri jeg har inn i routeren?
Nei, du kan ikke bruke et annet batteri.

Kan jeg få nytt batteri til routeren?
Nei dessverre. Dersom du har behov for å bruke routeren et sted uten tilgang til strøm, må du kontakte oss, så finner vi en god løsning for deg.

Redigert av Roger jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

• 6 måneder senere...

Minirouter, både Huawei og Netgear har fungert utmerket for meg mellom Drøbak og Göteborg. Men det gjorde også ICE A1 routeren, dog med lavere hastighet. Aldri uten forbindelse på noen av dem.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Problemet er vel ganske generelt:  Batterier kan overopphete hvis det står på konstant lading.

Det er vel en statistisk risiko for det på alle moderne batterier som står på lading? Eller?  Mulig det er kretser som detektereer overoppheting på visse batterier (i tide). Det bør det jo være. Men det har jo vært noen branner i el-biler også....  Ikke mange. Akkurat som i ruterne med batteribackup.

Jeg har min laptop PC påslått døgnet rundt, inkl. batteri. To laptops egentlig.... Hittil har det jo gått bra, men kanskje det er lurt å ta ut batteriet der også?

Redigert av Propell1 (see edit history)

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...