Lars H. Startet 16.Oktober.2017 Link til dette innlegget Startet 16.Oktober.2017 (redigert) Sitert fra VG idag: Sitat 10.000 ruter-batterier kan være brannfarlige Telekomselskapet ice.net har bedt om lag 10.000 kunder om å fjerne batteriet som sitter i rutere av typen «W1, skriver NTB. Grunnen til det er at de kan være brannfarlige. Og her hva ICE selv sier på sin fjesbokside: Sitat VIKTIG informasjon om vår mobilt bredbåndsrouter «W1»: Vi har nylig oppdaget at enkelte batterier som brukes i våre W1-routere kan ha en defekt. Batteriet må fjernes fra routeren snarest mulig. Kunder som har denne routertypen vil motta informasjon via e-post og brev. W1-Routeren kan fremdeles brukes med strømkabel. Kunder med behov for å bruke routeren uten strømtilkobling, må kontakte vårt dedikerte Mobilt Bredbånd-team på telefon: 69 01 60 30 eller e-post: W1@ice.net. Se også https://ice.no/w1. Våre mest solgte routere, Smartrouter «A1» og Minirouter, produseres av en annen leverandør og er ikke berørt av batteridefekten. Du kan enkelt se på etiketten på baksiden, hvilken type router du har. Enda mer info på ICE sin egen hjemmeside https://www.ice.no/w1/ Redigert 16.Oktober.2017 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Roger jo Svart 16.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2017 (redigert) Har Ruteren navn og modell? https://www.ice.no/w1/ Kan jeg sette et annet batteri jeg har inn i routeren? Nei, du kan ikke bruke et annet batteri. Kan jeg få nytt batteri til routeren? Nei dessverre. Dersom du har behov for å bruke routeren et sted uten tilgang til strøm, må du kontakte oss, så finner vi en god løsning for deg. Redigert 16.Oktober.2017 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Roger jo Svart 19.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2017 For vi som har Svensk ruter Vi på Net1 använder inte batterier som kan vara farliga för våra kunder, så du behöver inte vara orolig för detta om du har en svensk Net1-router. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
janet Svart 19.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2017 kunne vært artig å vite om det brannfarlige batteriet er CE merket eller ikke dersom det er det; har produsenten sleivet med CE merkingen sin? eller er kravene til CE merking sleivete og/eller magelfulle? (ikke særlig imponert over den spørsmål/svar greia det linkes til over) Sitér dette innlegget V8 rules. Link to post
Kjellg Svart 19.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2017 Er man sikker på at det er batteriet det er noe i veien med og ikke ladekretsen? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Oktober.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2017 ICE skylder i hvert fall på batteriet. Det er vel den eneste infoen som er kommet ut. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Kjellg Svart 19.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2017 Stusset bare på at det ikke går å sette inn et annet batteri, noe jeg finner merkelig om det var dette som var problemet. Er det ladekretsen som er årsaken så er det jo mere innlysende. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 19.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2017 (redigert) Her er batteri til Svenske NET 1 ruteren. Det som er merkelig er at de ikke erstatter batteriet, men de hadde en løsning for de som måtte ha batteri?? Redigert 19.Oktober.2017 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
leopard Svart 19.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2017 Jeg fikk beskjed om at jeg skulle få ny router. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 9.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2018 Ice ut med Ny advarsel Mobilselskapet Ice melder om to tilfeller av branntilløp i batteriene på sin rutere. https://www.nettavisen.no/na24/brann-i-routere---ice-advarer-sine-kunder/3423484586.html Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Lars H. Svart 9.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2018 Det nye nå er at de advarer mot problemer med batteriet / lading av batteriet også i A1 versjonen av routeren. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
leopard Svart 9.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2018 Fikk denne mailen jeg også, det var vel kanskje siste dråpen for Ice for vår del. Hva anbefales av alternativ til Ice abonnement og router, vi ferdes stort sett på svenskekysten Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2018 Minirouter, både Huawei og Netgear har fungert utmerket for meg mellom Drøbak og Göteborg. Men det gjorde også ICE A1 routeren, dog med lavere hastighet. Aldri uten forbindelse på noen av dem. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
leopard Svart 9.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2018 Bruker du norskt Sim kort i dem Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 9.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2018 (redigert) Problemet er vel ganske generelt: Batterier kan overopphete hvis det står på konstant lading. Det er vel en statistisk risiko for det på alle moderne batterier som står på lading? Eller? Mulig det er kretser som detektereer overoppheting på visse batterier (i tide). Det bør det jo være. Men det har jo vært noen branner i el-biler også.... Ikke mange. Akkurat som i ruterne med batteribackup. Jeg har min laptop PC påslått døgnet rundt, inkl. batteri. To laptops egentlig.... Hittil har det jo gått bra, men kanskje det er lurt å ta ut batteriet der også? Redigert 9.Mai.2018 av Propell1 (see edit history) Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
Key Freak Svart 9.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2018 leopard skrev 43 minutter siden: Bruker du norskt Sim kort i dem Det er vel slutt på den tiden da vi kjøpte svensk SIM-kort. De fleste norske abonnementer har jo roaming inkludert. Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
dennrick Svart 9.Mai.2018 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2018 Er ikke roaming en EU regel? Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
Lars H. Svart 9.Mai.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2018 Jeg bruker Telia sim-kort i Sverige på samme måte som i Norge. Og det gjorde jeg med ICE også. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.